Europejczycy kupują więcej produktów FMCG, bo ceny rosną wolniej

Autor: wirtualnemedia.pl 7 marca 2016 10:25


Europejscy konsumenci kupują więcej produktów szybkozbywalnych (FMCG) wykorzystując powolny wzrost cen. Wolumen produktów takich jak środki czystości, jedzenie i napoje, rośnie już siódmy kwartał z rzędu - wynika z raportu Nielsena - podają wirtualnemedia.pl

W IV kwartale 2015 roku europejscy konsumenci zapłacili przy kasach o 2,1% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Na wynik ten złożyły się wzrost sprzedaży wolumenowej produktów FMCG o 0,8% oraz przyrost cen o 1,3% (najniższy od III kw. 2010 r.).

Spośród 21 przebadanych przez Nielsena europejskich państw, kolejny kwartał z rzędu to Turcja doświadczyła najwyższego nominalnego wzrostu sprzedaży (+9,5%) w porównaniu do IV kwartału 2014 roku. Następne kraje notujące wysokie wzrosty w tym zakresie to Węgry (+5,5%) oraz Szwecja (+4,9%).

Tylko w trzech państwach europejskich nastąpił wyraźny spadek nominalnej wartości sprzedaży: w Szwajcarii (-2,3%), Finlandii (-1,1%) oraz Wielkiej Brytanii (-0,5%).

Spośród wybranych państw regionu Europy Środkowo-Wschodniej, najwyższy nominalny wzrost zanotowały wspomniane Węgry (+5,5%). Na wynik ten złożyła się zmiana wolumenu sprzedaży (+2,4%) oraz zmiana cen (+3,1%), co oznacza, że konsumenci nie tylko kupowali więcej, ale również za wyższą cenę. W porównaniu do średnich zmian obserwowanych na poziomie Europie, ceny rosły szybciej jedynie na Węgrzech (+3,1%), natomiast wolumen sprzedaży rósł szybciej w Niemczech (+1,7%), w Polsce (+1,5%) oraz na Węgrzech (+2,4%).

W efekcie wzrostu nominalnej sprzedaży produktów FMCG w IV kwartale 2015 roku o 2,0% w stosunku do IV kwartału 2014 roku, Polska uplasowała się na ósmym miejscu wśród 21 państw europejskich.

W porównaniu do poprzedniego kwartału w naszym kraju zmniejszyło się tempo wzrostu sprzedaży wolumenowej (5,0% w III kw. 2015 r. vs. 1,5% w IV kw. 2015 r.). Dodatkowo odnotowana została dodatnia dynamika wartości płaconych przez konsumentów - na poziomie +0,5%, co jest najwyższą dodatnią wartością tego wskaźnika od III kwartału 2014 roku. Oznacza to, że kupujący muszą wydać więcej na produkty – ceny produktów szybkozbywalnych (FMCG) zaczynają więc powoli rosnąć.

Raport "Nielsen Growth Reporter" przedstawia dynamikę rynku FMCG (wartościowo i wolumenowo) w Europie. Opiera się on na badaniu sprzedaży, które Nielsen prowadzi w 21 państwach europejskich i dotyczy zakupów w hipermarketach, supermarketach, dyskontach oraz w sklepach małoformatowych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    8,60

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.