Ewolucja lojalności: Od 3 lat zbierania na suszarkę do gratyfikacji natychmiastowej

Autor: AK, dlahandlu.pl 18 marca 2019 14:52

Ewolucja lojalności: Od 3 lat zbierania na suszarkę do  gratyfikacji natychmiastowej fot. Żabka

Programy lojalnościowe w Polsce zaliczyły falstart, bo jeszcze 10 lat temu, działały głównie na stacjach benzynowych, na których "wystarczyło" tankować systematycznie przez 3 lata, by uzbierać punkty na np. suszarkę do włosów za 100 zł lub zatankować 23 793 litrów paliwa, by stać się posiadaczem mikrofalówki za ok. 400 zł. Teraz pokolenie Z nie zamierza czekać na nagrodę ani 3 lat, ani nawet 3 miesięcy. Gratyfikacja musi być tu i teraz. Dlatego nagrody są na wyciągnięcie ręki i portfela.

Nauczona tymi doświadczeniami Żabka, wprowadzając w 2019 roku swoją aplikację lojalnościową Żappka, zaoferowała cały pakiet możliwości, dzięki którym batonika czy hot doga można dostać za 300, 400 czy 500 punktów, tzw. żappsów. Punkty zbiera się szybko, bo każda złotówka wydana na zakupy w tej sieci to 4 punkty. Oznacza to, że żeby dostać lizaka trzeba wydać 13 zł. Nagrodę w postaci hot doga zgarnia się po zebraniu 500 żappsów, czyli 125 zł. Jeżeli zaś wykorzystamy 150 żappsów przyznawanych na start jako pakiet powitalny, to należy wydać 87,5 zł, by zostać klientem zgarniającym darmowego hot doga.

Punktami premiowane są każde zakupy, tzn. kupując już coś za 1 zł dostajemy 4 punkty. Aplikacja informuje nas, jakie opcje gratyfikacji mamy do wyboru i ile musimy przeznaczyć na nie punktów.  Np. 200 ml puszka coli możemy dostać po zebraniu 300 punktów, czyli wydaniu ok. 75 zł.

Dla porównania jeszcze w 2013 roku na stacji paliw Lotos hot dog "kosztował" 10 punktów, które można było zyskać tankując 100 litrów. Przy dzisiejszych cenach paliw oznaczało to konieczność wydania ok. 470 zł. Na Orlenie darmowy hot dog "kosztował" zaś 990 punktów, które były przyznawane za 165 litrów zatankowanego paliwa, czyli po wydaniu 774 zł. W Shell Hot Dog Maxi był osiągalny za 300 punktów, czyli 300 litrów benzyny fuel save 95. Oznacza to wydatek ok. 1400 zł. W BP było jeszcze drożej: hot dog z kawą oznaczał konieczność zatankowania 600 litrów, czyli wydania 2814 zł!

Na takie programy "lojalnościowe" nie może sobie dziś pozwolić żadna sieć handlowa, jeżeli chce mieć choć jednego klienta, którego będzie mogła określić mianem lojalnego. Dziś czas między zakupem a gratyfikacją mierzony jest szybciej i zgodnie z oczekiwaniami pokolenia Z powinien wynosić tyle, ile potrzeba na załadowanie aplikacji mobilnej.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Mich 2019-03-18 21:20:33

    Trochę inna jest marża na paliwie, trochę inna w Żabce...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,15

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6692
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.