Ezakupy Tesco nadal najpopularniejszym e-sklepem z żywnością

Autor: wirtualnemedia.pl 14 stycznia 2019 11:14

Wśród sklepów internetowych z żywnością najpopularniejszy nadal jest eZakupy.tesco.pl, przy czym w skali roku, podobnie jak Bdsklep.pl, zanotował duży spadek odwiedzalności. Natomiast dużo zyskał Auchandirect.pl - wynika z danych Gemius opublikowanych przez wirtualnemedia.pl

W listopadzie ub.r. sklep internetowy eZakupy działający w ramach serwisu Tesco.pl odwiedziło 485,5 tys. realnych użytkowników, co dało 1,73 proc. Internauci wykonali tam 5,29 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 14 minut i 38 sekund.

Cały serwis Tesco.pl zanotował natomiast 1,6 mln użytkowników, 16,24 mln odsłon oraz 8 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Auchandirect.pl odwiedziło 278,4 tys. internautów, wykonując 2,83 mln odsłon i spędzając średnio po 10 minut i 10 sekund. Natomiast główna witryna sklepów Auchan miała 1,08 mln użytkowników, 8,03 mln odsłon oraz 2 minuty i 23 sekundy średniego czasu korzystania.

Serwisy Frisco.pl i Bdsklep.pl nie są związane ze stacjonarnymi sieciami sklepów. W listopadzie pierwszy zanotował 210 tys. użytkowników i 470,7 tys. odsłon, a drugi - 157,7 tys. użytkowników i 765,4 tys. odsłon. W 2017 roku grupa kapitałowa Frisco miała 75,7 mln zł wpływów sprzedażowych i 12,7 mln zł straty netto, a w 2016 roku - 57 mln zł przychodów i 13,2 mln zł straty netto.

Z kolei w serwisie Carrefour.pl można kupować, ale nie żywność, tylko sprzęt AGD i RTV. W listopadzie strona zanotowała 1,35 mln użytkowników i 9,47 mln odsłon.

Zdecydowaną większość ruchu w e-sklepach z żywnością wykonano na komputerach. eZakupy.tesco.pl zanotowały na tych urządzeniach 433 tys. użytkowników i 3,49 mln odsłon, Auchandirect.pl - 251,4 tys. użytkowników i 2,8 mln odsłon, Frisco.pl - 210 tys. użytkowników i 470,7 tys. odsłon, a Bdsklep.pl - 157,7 tys. użytkowników i 765,4 tys. odsłon. Z kolei Carrefour.pl miał 737,6 tys. użytkowników i 6,37 mln odsłon.

Na smartfonach i tabletach spośród e-sklepów z żywnością tylko eZakupy.tesco.pl osiągnęły wystarczająco dużą odwiedzalność, żeby została ona oszacowana w badaniu Gemius/PBI. Witrynę odwiedziło 57,7 tys. internautów, którzy wykonali 1,8 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez 22 minuty i 30 sekund.

Rok do roku eZakupy.tesco.pl zanotowały spadek zasięgu o 2,54 pkt proc. (czyli 59,5 proc.) i 7,74 mln odsłon (59,4 proc. w dół). Natomiast średni czas spędzony na stronie przez odwiedzającego wzrósł o minutę i 52 sekundy (a więc 14,6 proc.). Bdsklep.pl relatywnie stracił jeszcze więcej - 1,55 pkt proc. zasięgu i 1,18 mln (to odpowiednio 73,5 i 60,6 proc. w dół). Przy czym przeciętny czas korzystania z serwisu wydłużył się o minutę i 15 sekund (czyli 54 proc.).

Auchandirect.pl zyskał 0,31 pkt proc. zasięgu, 1,39 mln odsłon oraz 2 minuty i 52 sekundy średniego czasu spędzonego przez użytkownika (to odpowiednio 45,6, 96,6 i 39,3 proc. w górę). Natomiast Frisco.pl przy spadku zasięgu o 0,12 pkt proc. (13,8 proc.) zyskał 67,7 tys. odsłon (16,8 proc.) oraz minutę i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania (148,7 proc. w górę). Wzrosty osiągnął też Carrefour.pl - o 1,31 pkt proc. zasięgu (37,3 proc.) i 3,16 mln odsłon (50,1 proc.), przy spadku średniego czasu korzystania o połowę. Z kolei Tesco.pl zanotowało spadki o 5,39 pkt proc., 10,17 mln odsłon oraz 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 48,5, 38,5 i 5,3 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,15

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6692
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.