Fashion Outlet Kraków stawia nie tylko na modę, ale i rozrywkę

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2017 10:50

Rynek centrów wyprzedażowych istnieje w Polsce od 2002 r. Aktualnie działa ich na terenie kraju 14, a otwarcie kolejnych pięciu jest w planach. Przykładem powstającego dopiero centrum wyprzedażowego, które ma zamiar wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów jest Fashion Outlet Kraków. Powierzchnia handlowa rozlokowana na 32.000 mkw., dostarczy wiosną 2019 r. na małopolski rynek blisko 100 sklepów oraz liczne punkty usługowo-rozrywkowe.

- Planując realizację tej inwestycji postanowiliśmy postawić na Kraków, ponieważ doceniamy wyjątkowy potencjał tego miasta. – mówi Dawid Rutkowski, Head of Asset Management Retail w PRÔM (Peakside ROS Outlet Management) spółki będącej deweloperem i zarządca obiektu. I dodaje: - Zależało nam na stworzeniu wyjątkowej przestrzeni dla wymagających klientów, poszukujących atrakcyjnej oferty handlowej w dobrej lokalizacji, jak i najemców, którym zależy na wysokiej odwiedzalności obiektu.

Jak czytamy w raporcie Colliers International "Polowanie na okazje. Potencjał centrów wyprzedażowych w Polsce" , który powstał w tym roku przy współpracy z firmą IQS, miesięcznie centrum wyprzedażowe odwiedza średnio 200-250 tys. osób, wydając jednorazowo nawet 300 zł. Statystyczny klient robi tam zakupy raz na 2-3 miesiące. Nieznaczną większość odwiedzających stanowią kobiety (55% - kobiety, 45% – mężczyźni). Profil typowego klienta centrum wyprzedażowego jest zatem bardziej zrównoważony, niż w przypadku galerii handlowych, gdzie kobiety stanowią nawet 75% wszystkich odwiedzających.

Najczęściej odwiedzane są sklepy z odzieżą, w przypadku których prawie 90% wszystkich klientów centrów wyprzedażowych deklaruje, że wchodzi przynajmniej do jednego. Popularnością cieszą się również sklepy sportowe oraz z wystrojem wnętrz i wyposażeniem, do których zagląda niemal 35% klientów. Aż 80% odwiedzających centrum dokonuje w nim zakupów. Co ciekawe w większości wypadków (70%) są to zakupy zaplanowane. Jedziemy zatem po konkretną rzecz i na ogół udaje nam się ją kupić. Tendencja pokazuje, że im większe miasto, tym większa skłonność do planowania zakupów w centrach wyprzedażowych, podczas gdy mieszkańcy mniejszych aglomeracji są zazwyczaj bardziej spontaniczni i znacznie częściej kupują coś dodatkowo, albo „na pocieszenie”, jeśli nie udało im się nabyć tego, co zamierzali.

Wraz ze wzrostem dochodów zmieniają się również nasze oczekiwania względem centrów wyprzedażowych. Jak zauważają eksperci polski rynek outletów czekają znaczące zmiany. Nie chodzi tu tylko o modernizację przestrzeni, ale również rozbudowę centrów o dodatkowe funkcje, zdolne przyciągnąć więcej konsumentów. Coraz częściej obiekty te zmieniają swój charakter upodabniając się do nowoczesnych galerii handlowych. Rozszerza się nie tylko liczba sklepów i ich oferta produktowa, ale także dostępność różnego rodzaju usług dodatkowych oraz zaplecze gastronomiczno-rozrywkowe. Coraz częściej oczekujemy również oferty typu „premium”.

– Fashion Outlet Kraków to kompletnie nowa jakość na polskim rynku – przekonuje Dawid Rutkowski, Head of Asset Management Retail w PRÔM - Centra wyprzedażowe były kojarzone do tej pory z weekendowymi zakupami rodzinnymi. Fashion Outlet Kraków pragnie to zmienić i mocny nacisk kładzie na ofertę rozrywkową i restauracyjną. Chcemy, aby nasi klienci odwiedzali nas również w ciągu tygodnia i przyjemnie spędzali tutaj czas. Naszym atutem bez wątpienia będzie mieszcząca się na przeszło 1000 mkw. strefa food court oraz strefa rekreacyjna z kinem IMAX, kręgielnią i miejscem zabaw dla najmłodszych.

Mocną stroną Fashion Outlet Kraków będzie lokalizacja. Inwestycja powstanie w miejsce istniejącej Galerii Plaza zlokalizowanej w krakowskiej Dzielnicy II Grzegórzki - Dąbie, zaledwie 5 kilometrów od dworca kolejowego Kraków Główny, w sąsiedztwie sklepu sportowego Decathlon i hali Tauron Arena. 
Fashion Outlet Kraków będzie drugim centrum wyprzedażowym zlokalizowanym w obrębie krakowskiej aglomeracji i jednocześnie pierwszym usytuowanym w administracyjnych granicach miasta. Ukończenie inwestycji planowane jest na wiosnę 2019 r.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.