Ferrero przejmuje słodyczowy biznes Nestle w USA

Autor: dlahandlu.pl 17 stycznia 2018 13:25

Ferrero przejmuje słodyczowy biznes Nestle w USA fot. Shutterstock

Grupa Ferrero, wraz z spółkami powiązanymi, przejmie amerykańską część Nestlé, związanej z produkcją słodyczy. Cena transakcji wyniesie 2,8 mld dolarów. W 2016 r. obroty tej części Nestlé w Stanach Zjednoczonych wyniosły około 900 mln dolarów.

W wyniku transakcji, Ferrero przejmie ponad 20 amerykańskich marek, doskonale zakorzenionych i znanych na tym rynku, jak np. kultowe słodycze czekoladowe Butterfinger, BabyRuth, 100Grand, Raisinets czy Wonka. Grupa Ferrero uzyska także wyłączne prawo na rynku amerykańskim do marki Crunch w segmencie słodyczy i kilku innych kategoriach, jak również  do marek cukierków SweeTarts, LaffyTaffy i Nerds. 

Po przejęciu, Ferrero stanie się trzecią największą firmą na amerykańskim rynku słodyczy, na którym jest znana przede wszystkim z drażetek Tic Tac, pralin Ferrero Rocher, kremu do smarowania z orzechami laskowymi Nutella, marek słodyczy czekoladowych Fannie May i Harry London, a także produktów Ferrara Candy Company – firmy niedawno przejętej przez jedną ze spółek Grupy Ferrero wraz z portfelem marek obejmującym m.in. żelki Trolli, Brach’s i Black Forest.

Ferrero przejmie zakłady produkcyjne Nestlé w Bloomington, Franklin Park i Itasca w stanie Illinois, wraz z całym personelem zatrudnionym przy produkcji słodyczy. Będzie także kontynuowało działalność w siedzibie w Glendale, w stanie Kalifornia, oraz w pozostałych dotychczasowych lokalizacjach w stanach Illinois i New Jersey.

- Niezwykle cieszymy się z przejęcia związanej z produkcją słodyczy części Nestlé w USA, posiadającej wyjątkowy portfel kultowych marek doskonale znanych na rynku i mogących poszczycić się imponującą historią. W połączeniu z dotychczasową obecnością Ferrero w Stanach Zjednoczonych, w tym także niedawnym przejęciem Fannie May oraz Ferrara Candy Company, znacząco zwiększymy skalę działalności, poszerzymy ofertę najwyższej jakości produktów w postaci przekąsek czekoladowych, cukierków i słodyczy okazjonalnych, a także stworzymy nowe, ekscytujące perspektywy rozwoju na tym największym na świecie rynku słodyczy. Cieszymy się, że będziemy mogli powitać w Ferrero zespół utalentowanych pracowników Nestlé, kontynuować inwestycje i rozwijać wszystkie nasze produkty i marki na tym strategicznym i atrakcyjnym rynku – mówi Giovanni Ferrero, executive chairman Grupy Ferrero. 

Transakcja podlega zwyczajowo przyjętym warunkom finalizacji oraz wymaga uzyskania zezwoleń od władz regulacyjnych. Zakończenie tego procesu nastąpi prawdopodobnie pod koniec pierwszego kwartału 2018 r. Doradcami firmy Ferrero były: Credit Suisse Securities, Davis Polk and Wardwell LLP oraz Lazard.

Ferrero to przedsiębiorstwo rodzinne założone w 1946 r. w Albie, we Włoszech. Obecnie Ferrero jest trzecią co do wielkości firmą światowej branży słodyczy czekoladowych. Osiąga roczne obroty na poziomie pow. 12 mld dolarów, posiada dystrybucję w przeszło 170 krajach świata i zatrudnia ponad 30 tys. osób w 55 krajach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.