Firmy działające społecznie mogą osiągać lepsze wyniki finansowe

Autor: dlahandlu.pl 15 stycznia 2019 12:02

Nowoczesne prowadzenie biznesu nie będzie polegało jedynie na maksymalizacji zysków dla akcjonariuszy. Jeśli firmy zaczną przywiązywać większą wagę do działań społecznych, będą w stanie zmieniać świat na lepsze, a to może się przełożyć także na korzyści biznesowe. Badania pokazują, że firmy działające społecznie mogą osiągać lepsze wyniki finansowe nawet o kilka punktów procentowych na akcji oraz z łatwością rekrutować nowych pracowników.

Seth Bannon, założyciel start upu Amicus, powołuje się na badania, które pokazują, że 47% milenialsów zapytanych o to, co jest celem działalności biznesowej, odpowiedziało, że rozwój społeczeństwa oraz ochrona środowiska, a nie maksymalizacja zysków. Firmom odpowiedzialnym społecznie łatwiej także pozyskać bardzo dobrze wykształconych i przedsiębiorczych młodych ludzi. Jak mówi Bannon, aż 83% studentów MBA jest w stanie rozpocząć pracę za pensję niższą o 15% od oczekiwanej, w firmie, która jest realnie zaangażowana społecznie. – Ludzie chcą mieć poczucie, że zmieniają świat wokół siebie w sposób, który stanowi zmianę na lepsze – mówi David Graeber z London School of Economics w wywiadzie dla The Economist.

Dane Instytutu Gallupa pokazują także, że firmy realizując również misję społeczną i angażując w to swoich pracowników, mogą zarobić 147% więcej na akcji niż ich konkurencja działająca wyłącznie dla zysku. Porównując dwie firmy z tej samej branży i o zbliżonej wartości rynkowej, z których jedna dodatkowo działa społecznie, a druga tylko komercyjnie, to właśnie ta pierwsza ma szansę zanotować większe zyski. Potwierdza to raport AON „2017 Trends in Global Employee Engagement” z którego wynika, że większe zaangażowanie pracowników o 5 punktów procentowych może generować wzrost przychodu dla firmy w kolejnym roku nawet o 3 punkty procentowe. Dodatkowo badania Deloitte pokazują, że pracownicy firm zaangażowanych społecznie identyfikują się z nimi nawet o 300% bardziej niż pracownicy firm wyłącznie nastawionych na pomnażanie zysku.

Wśród palących problemów społecznych w Polsce, na które zwracają uwagę firmy współpracujące z organizatorami Zwolnionych z Teorii (ogólnopolska olimpiada z projektów społecznych - przyp. red.), jest między innymi: marnowanie żywności, brak wysokiej samooceny wśród nastolatków czy nieefektywna segregacja odpadów. Programy partnerskie w ramach Zwolnionych z Teorii, wspierające tysiące młodych ludzi w całej Polsce uruchomiły m.in. Biedronka, Unilever (Dove) czy Coca-Cola.

– We współczesnym świecie firmy działające społecznie są coraz lepiej odbierane. Z jednej strony wymaga tego rynek, trendy zagraniczne, a z drugiej powstała ogromna rzesza świadomych prosumentów, którzy chętniej wybierają marki zaangażowane społecznie – mówi Rafał Flis, wiceprezes Zwolnionych z Teorii.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,54

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.