Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Firmy FMCG na programy lojalnościowe dla kontrahentów przeznaczają średnio 480 tys. zł

Autor: dlahandlu.pl 28 października 2014 13:05

Według badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, w 2013 roku programy lojalnościowe B2B stosowało 38 proc. firm z sektora FMCG. Średnio przeznaczały na ich organizację 480 tysięcy złotych, co stanowi kilkuprocentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku.

Wydatki te uwzględniają również nagrody, które są jednym z najważniejszych czynników decydujących o udziale danej osoby w programie lojalnościowym. Dlatego tak ważny jest odpowiednio zbudowany i szeroki katalog możliwych do wyboru gratyfikacji oraz jego efektywna komunikacja. Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, firmy z sektora FMCG w 2013 roku najchętniej stosowały nagrody rzeczowe, upusty i rabaty, kupony premiowe i karty przedpłacone, które w katalogach goszczą coraz dłużej. Z kart pre-paid co najmniej od dwóch lat korzysta już 54 proc. podmiotów FMCG, podczas gdy w zeszłym roku było to 37 proc.

- Karta przedpłacona jest coraz chętniej wykorzystywana jako jedna z alternatyw w rozbudowanych katalogach nagród rzeczowych. Firmy doceniają przede wszystkim możliwość ich wielokrotnego doładowania, wyjątkowo łatwą logistykę, możliwość customizacji (np.: zamieszczenia logo, hasła czy nazwy na karcie lub na kopercie), innowacyjność oraz perspektywę optymalizacji wydatków. Karta jest również atrakcyjna dla samych uczestników. Jest to rozwiązanie wygodne, a ze względu na szeroką sieć punktów akceptujących, daje wolność wyboru finalnej nagrody - powiedział Dariusz Deszczka, category manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie w firmie Sodexo.

Nie tylko producentom z branży dóbr szybkozbywalnych zależy na wsparciu sprzedaży. Po programy lojalnościowe coraz chętniej sięgają także firmy z sektora handlowo-usługowego, który jest silnie powiązany z FMCG. Stosuje jej już 50 proc. podmiotów reprezentujących handel i usługi, a kolejne myślą o dołączeniu do tego grona. W ubiegłym roku średni budżet przeznaczany na ten cel wyniósł prawie 500 tysięcy złotych.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.