Firmy spożywcze upatrują korzyści we współpracy ze sektorem HoReCa

www.portalspozywczy.pl 12 czerwca 2014 20:13

Nie słabnie entuzjazm firm spożywczych, które upatrują wiele korzyści we współpracy ze sektorem HoReCa - zarówno sprzedażowych, jak i marketingowych. Coraz więcej firm uatrakcyjnia więc oferty dla HoReCa i rusza z ekspansją na tym rynku. Jednak wiele z nich może się spotkać z ofensywną postawą dużych dostawców, którzy ostro bronią swojego "terenu".

Restauratorzy już nie patrzą tylko na cenę i znaną z reklam markę. Wielu z nich stawia na lokalne, świeże surowce, które podkreślą smak potraw, dadzą pewnik jakości oraz wyróżnią lokal na danym rynku. To właśnie spwodowało wysyp mniejszych dostawców z ofertę HoReCa, która stała się solą w oku koncernów.

Gra toczy się o ogromne pieniądze. I tak na przykład AmRest zmienił dystrybutora w Polsce - z Eurocash na Quick Service Logistics Polska z grupy Meyer Quick Service Logistics. Nowa umowa, która obowiązywać będzie od dnia 30 września 2014 roku do 4 października 2020 r. warta jest ok. 1,5 mld zł. Podobnie jest w przypadku kontraktów dużych sieci z firmami napojowymi. Dla przykładu - pięcioletni kontrakt Sfinks Polska z PepsiCo wart jest minimum 25 mln zł.

Z usług PepsiCo korzysta także sieć Da Grasso. - W przypadku dostaw napojów nie ma zbyt dużej możliwości wyboru - na rynku działają jedynie dwa koncerny, które są w stanie zaoferować kompleksowe dostawy. W branży HoReCa informacje rozchodzą się szybko i mało rzeczy można ukryć. Nie jest więc tajemnicą, że Da Grasso współpracuje z PepsiCo i można łatwo policzyć ile ten kontrakt trwa. Nie jesteśmy jednak zamknięci na zmiany, w związku z tym, za każdym razem kiedy kończy się czas trwania umowy, podejmujemy rozmowy z konkurencją, wybierając najkorzystniejszą ofertę - tłumaczy Magdalena Piróg, wiceprezes sieci.

Przykład agresywnych zachowań dużych koncernów podał Tomasz Iżewski z Warwinu. Ten producent cydru ma spore problemy z wprowadzeniem do lokali gastronomicznych swoich produktów, ponieważ zderza się z oligopolem dużego koncernu piwowarskiego, który także ma w swojej ofercie cydr. - Słyszymy z rynku, że aneksowane są wszystkie umowy z punktami sprzedaży, które mają w ofercie piwo tego producenta, w ten sposób, że wprowadzany jest zakaz sprzedaży cydru innej marki niż ta należąca do koncernu. Restauratorzy muszą się na to zgodzić, jeśli chcą utrzymać warunki zakupu danych piw - mówi prezes Warwinu.

Takie rozwiązania mogą być uzasadnione, zwłaszcza, że obecnie największe perspektywy wzrostu sprzedaży wielu kategorii ma właśnie sektor HoReCa. W przypadku sprzedaży alkoholu kanał gastronomiczny stanowi ok. 5 proc. sprzedaży w Polsce. Firmy piwowarskie deklarują, że HoReCa stanowi nawet 10 proc. przychodów tych podmiotów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,15

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.