Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Flagowe sklepy Adidasa ze strefą wypoczynku i bieżnią

Autor: dlahandlu.pl 6 września 2018 10:21

Flagowe sklepy Adidasa ze strefą wypoczynku i bieżnią fot. Trilux

Niemal trzy czwarte detalistów przepytanych w ramach projektu „Future of Retail” uważa, że zapewnienie interaktywnego shopping experience w sklepie stało kluczowe dla prowadzenia biznesu. Dobrym przykładem jest marka Adidas, która integruje kanały sprzedaży, rozwijając zarówno e-commerce i m-commerce i tworząc wyrafinowane, skłaniające do przebywania w nich przestrzenie placówek stacjonarnych.

Amerykańscy konsumenci mogą od września 2017 r. korzystać z aplikacji „Adidas – Sports & Style”. Według szacunków portalu AppAnnie wersję na system operacyjny Android zainstalowano już ponad milion razy. W ramach programu użytkownikom przekazywane są dopasowane do ich preferencji nowości, rabaty, porady i produkty – często dostępne tylko za pośrednictwem aplikacji. Pozwala ona ponadto zamawiać je przez wciśnięcie jednego przycisku, śledzić status i lokalizację przesyłki i kontaktować się z biurem obsługi klienta. – Z przeprowadzonych przez Grupę Goldman Sachs badań zachowań konsumenckich na amerykańskim rynku wynika, że sklepy stacjonarne i internetowe nie są wobec siebie konkurencją, a komplementarnymi kanałami sprzedaży. Według nich, ponad 50 proc. właścicieli smartfonów użyło ich, by dowiedzieć się o lokalizacji i godzinach otwarcia sklepu. Powszechnym zjawiskiem jest również finalizacja transakcji w Internecie po obejrzeniu produktu w placówce handlowej – tego typu zachowania zadeklarowało 72 proc. badanych. W związku z tym - paradoksalnie - rośnie znaczenie wyposażenia placówki handlowej. To, w jaki sposób towary zostaną wyeksponowane, może być kluczowe dla decyzji konsumenckich. Zwiększanie wizualnej dostępności i atrakcyjności produktów w sklepie przez odpowiednie oświetlenie, umiejscowienie towaru oraz aranżację jego bezpośredniego otoczenia, będzie pozytywnie wpływać na sprzedaż – podsumował Filip Gabryelczyk, menadżer sprzedaży segmentu retail TRILUX Polska. Słowa te znajdują potwierdzenie w realizacjach marki Adidas w Atenach i Mediolanie.

W nowym, flagowym sklepie Adidas w Atenach klasyczną architekturę budynku i jego wnętrz podkreślono przemyślanymi kontrastami. Odrestaurowana z przepychem kamienica w samym sercu miasta przyciąga przechodniów bogatymi iluminacjami i elegancką elewacją, na której neutralne beże i szarości zestawiono z czarnymi, finezyjnie kutymi ornamentami. Wewnątrz zabytkowe stiuki sąsiadują z tak modnym ostatnio surowym betonem. Na odrestaurowanym kamiennym murze stanowiącym ścianę klatki schodowej umieszczono trójwymiarowe logo marki z oksydowanego metalu. – Istotną rolę w kreowaniu atmosfery tego wnętrza odgrywają także zastosowane w nim rozwiązania oświetleniowe. Umieszczone na czarnych szynach, dopasowane do nich pod względem koloru obudowy reflektory kierunkowe emitują akcentujące światło o wysokim współczynniku oddawania barw – opowiada Filip Gabryelczyk. – Ciekawy akcent stanowi także kącik wypoczynkowy, z centralnym punktem w postaci bogato rzeźbionej kanapy z patchworkową tapicerką wykonaną z ubrań Adidas w greckich barwach narodowych. By podkreślić jej kolorystykę, oświetlono ją pośrednim niebieskawym światłem - tłumaczy przedstawiciel TRILUX Polska.
Na wywieranie nieco innych wrażeń postawiono w mediolańskim Adidas Brand Center. Przy użyciu odpowiedniego oświetlenia, blachy, betonu, szkła i kojarzącej się z staromodnymi szatniami metalowej siatki zrobiono wszystko, by wchodząc do salonu goście czuli się jak sportowcy. Cała strefa wejścia została zaaranżowana tak, by przypominać tunel, którym zawodnicy przedostają się na płytę stadionu. Wrażenie to potęgują wszechobecne metalowe barierki i przegrody z siatki. Na terenie sklepu umieszczono także bieżnię, na której można wypróbować przymierzane obuwie. By dodatkowo wzmocnić intensywność doznań, jako oświetlenie ogólne zastosowano oprawy dające chłodne, pobudzające światło.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,86

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.