Food Show 2017: Design wyróżnikiem dobrej restauracji (pełna relacja)

www.portalspozywczy.pl 22 marca 2017 14:41

Ciężko otwierające się drzwi, brak wycieraczek, wieszaków, za małe lub za duże stoliki – to małe błędy, ale jakże rażące, które już na pierwszy rzut oka mogą sprawić, że dana restauracja nie przyciągnie klientów. Jak unikać tego typu pomyłek oraz co zrobić, aby klienci w lokalu czuli się komfortowo jak w domu, dyskutowano w trakcie debaty „Design wyróżnikiem dobrej restauracji” podczas Food Show 2017.

Polacy szanują kulturę jedzenia, co przekłada się na coraz częstsze wizyty w restauracjach i kawiarniach. Wpływa to pozytywnie na zaplecze gastronomiczne, które zdecydowanie polepszyło się i jest chęć ze strony inwestorów na otwieranie nowych lokali, które poprzez swoje menu i wystrój powinny wzbudzać zainteresowanie wśród konsumentów.

Każdy detal się liczy

Sporo punktów gastronomicznych popełnia jednak masę prostych błędów, które odbijają się brakiem zainteresowania lokalem ze strony klienta.

- Lista grzechów restauracyjnych jest długa, począwszy od wystroju jak np. sztuczne kwiaty, na każdej ścianie plakaty z widokami Paryża, chociaż lokal w żaden sposób nie jest z nim związany. Kolejny aspekt to błędy językowe w menu i poetyckie opisy typu „łosoś muskający podniebienie”. Zbyt długie karty menu, w których podane potrawy nijak się mają do tego, co można w rzeczywistości dostać, bo z ponad 10 dań okazuje się, że w rzeczywistości są 3. A kończąc na niewyedukowanej obsłudze – wyliczyła Aleksandra Oslislo, autorka bloga Ostryga food.

Kolejne błędy wynikające z obserwacji punktów gastronomicznych dodał Dariusz Gocławski, projektant z firmy A+D Retail Store Design.

- Problemy z drzwiami, że otwierają się zbyt ciężko i musimy się z nim szarpać, brak wycieraczek, wieszaków, za duże lub za małe stoliki. Te elementy można jeszcze łatwo naprawić, natomiast moim zdaniem największym popełnianym błędem przez właścicieli lokali jest nadmierne uleganie trendom, które po 3 latach są passe i wówczas jest potrzebny generalny remont całego miejsca – dodał Dariusz Gocławski.

Uniknąć podobnych pomyłek, zwłaszcza przez osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z branżą gastronomiczną jest określenie profilu lokalu i kierunku, w jakim ma się rozwijać.

- Projektant razem z inwestorem muszą określić charakter lokalu. Jeśli to się uda, wtedy jest szansa, że projekt okaże się sukcesem. Lokal musi być zaadresowany do konkretnego odbiorcy pod każdym względem takim jak: wystrój, menu i lokalizacja – tłumaczyła Ewa Ptaszyńska, Head of Project Implementation, Senior Architect ARS RETAIL GROUP.

Zgodna z przedmówcą była Grażyna Piotrowska, główny architekt Green Caffe Nero.

- Sprecyzowany profil klienta, odpowiednio zaadresowane do niego menu i wnętrze, które ma swój charakter adekwatny do serwowanej kuchni, sprawią, że wizyta w lokalu będzie wyjątkowym przeżyciem dla klienta – powiedziała Grażyna Piotrowska.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.