Food Show 2017: Gastronomia niejedno ma imię

www.portalspozywczy.pl 22 marca 2017 14:40

Dzisiaj nie mają już racji bytu sztywne podziały i klasyfikacje placówek gastronomicznych. Wiele kategorii się rozmywa lub łączy. Mamy np. działające okresowo pop-up restauracje, jednodniowe warsztaty kulinarne czy food-trucki, targi i różnego rodzaju imprezy. Rośnie znaczenie rynku dostaw i diet pudełkowych. Zmieniają się miejsca, w których jemy. Większą wagę przykładamy też do tego, co pojawi się na talerzu. O różnych twarzach gastronomii rozmawialiśmy podczas debaty Gastronomia niejedno ma imię, która odbyła się drugiego dnia Food Show 2017.

Podczas debaty Gastronomia niejedno ma imię prelegenci starali się pokazać, jak wiele różnych konceptów może mieścić się pod tym pojęciem oraz jak dużo kulinarnych pomysłów da się przekuć w intratny biznes.

Pop-up, czyli restauracje i bistra "na chwilę"

O bardzo modnej ostatnio formie prowadzenia gastronomii, czyli tymczasowym Pop Up Bistro, opowiadał Marcin Czubak, właściciel restauracji Spacerowa 21 i szef kuchni Pop Up Bistro mieszczącej się na terenie Starego Dworca w Katowicach. Jak się okazuje, taka forma może być bardzo atrakcyjna nie tylko dla klientów, lecz także szefów kuchni czy zarządców takich miejsc. – Jeżeli zrobimy fajny boom wokół czegoś, będziemy otwarci przez krótki czas, to mamy szansę zebrać wszystkich gości, którzy chcą nas odwiedzić w pewnym odstępie czasowym – tłumaczył szef kuchni Pop Up Bistro.

Zalet takiego pomysłu jest zdaniem Czubaka wiele. Przede wszystkim to swoboda i nieformalność wielu działań. – Z mojej strony mogę powiedzieć, że to jest super opcja. Trochę inna. Nie mamy tu sztywnych standardów. Nie musimy się trzymać ściśle zasad. Możemy np. użyć papierowych talerzy, poeksperymentować. Mamy też troszeczkę nawias. Dla mnie osobiście to odskocznia - kilka dni w tygodniu stanąć w takiej dzikiej kuchni, pobawić się, mieć kontakt face to face z klientem i próbować nowych rzeczy – mówił podczas debaty. Dodał jednocześnie, że dzięki takiej „dzikiej kuchni” zawsze można mieć wytłumaczenie, że ma się ciężkie warunki.

Polacy pokochali warsztaty kulinarne

O gastronomii w formie warsztatów kulinarnych opowiadała Jolanta Kleser, właścicielka Pracowni Smaku. – Wystąpiłam w programie Masterchef i od tego czasu gotuję, karmie, szkolę, robię pokazy. Każdy po Masterchefie chce mieć restaurację. Ja prowadząc przez pierwsze lata firmę cateringową, zdałam sobie sprawę, że to jest ciężka harówa. Przypadkiem pojawiły się pokazy i okazało się, że ten kontakt z ludźmi jest dla mnie bardzo istotny – przestawiała słuchaczom.

Jej zdaniem rynek gastronomiczny się wyraźnie zmienia. – Chcemy wiedzieć, co jemy, chcemy umieć to zrobić. Wiedza z internetu nie zawsze wystarcza. Pracownia Smaku jest miejscem, gdzie osoby mogą przyjść i pod okiem osoby prowadzącej gotować i świetnie się bawić – mówiła prelegentka.

Podkreśliła też, że ten rynek kreuje w dużej mierze telewizja. Mamy wysyp programów kulinarnych, nawet dla dzieci. Na takie warsztaty przychodzą więc nie tylko dorośli, lecz także ich pociechy.

Całość: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.