Food Show 2017: Media kreują trend na eko, ale to wciąż znikomy rynek

www.portalspozywczy.pl 17 marca 2017 12:55

Marki muszą się coraz bardziej starać, ponieważ cena zaczyna powoli tracić swoją pierwszoplanową rolę; trend eko i bio jest widoczny i rosnący, ale to wciąż znikomy rynek; obecne trendy są napędzane przez millenialsów; Polacy deklarują chęć prozdrowotnego odżywiania, ale nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie w ich koszyku zakupowym - to wnioski z debaty "Handel wobec nowych trendów konsumenckich", która odbyła się podczas Food Show 2017.

– Zauważam zmiany w kierunku coraz większej świadomości naszych konsumentów. Marki muszą się coraz bardziej starać, cena już przestała grać pierwszą rolę – mówiła Małgorzata Begier, Zarządzająca Marką, !eatme, Cursor SA.

– Produkty powinny być coraz lepszej jakości, ponieważ konsumenci coraz bardziej takich poszukują, m.in. coraz częściej czytają etykiety – dodała Małgorzata Begier.

Tłumaczyła, że do tego przyczyniły się same marki producenckie, które jakiś czas temu zaczęły informować, co to jest GMO, co to jest glumaminian sodu.

– Marki zaczęły napędzać budowanie samoświadomości konsumenta i ten trend według mnie będzie rósł. Konsumenci będą coraz częściej poszukiwać produktów jakościowych i potwierdzonych certyfikatami, będą analizować skład produktu. Widać też rosnący trend nabywania marek polskich. Marki szukają wytrychów, aby zaczepiać się o atrybuty prozdrowotne – wyjaśniała Małgorzata Begier.

– Obecne trendy napędzane są przez millenialsów. Zauważamy coraz większe zainteresowanie zdrową żywotnością, ale trzeba się zastanowić się, co siedzi w głowie osoby, która mówi, że się zdrowo odżywia – mówił Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Tłumaczył, że jest bardzo duża dysproporcja między deklaracjami konsumentów na temat zdrowego odżywiają, a faktycznymi nawykami, co widać m.in. na przykładzie coraz większej liczby otyłych dzieci.

– W ostatnich latach dużo się zmieniło – półka z żywnością prozdrowotną zawsze funkcjonowała, ale 3-4 lata temu było na niej tylko kilka produktów, a obecnie świadomość konsumentów wzrasta i ta półka rośnie – mówiła Romana Drzewiecka, Team Leader Category, Management, Intermarché.

– Wpływa na to prasa, programy telewizyjne – to wszystko sprawia, że konsument szuka tych produktów, np. pyta o mąkę kasztanową czy olej kokosowy. Nasz sklep odpowiada na te zapytania i to się przekłada na poszerzenie tej półki – dodała.

– Jest kilka trendów w żywności. W wielu kategoriach marki przestają grać jakąkolwiek rolę. Dyskonty w coraz większym stopniu generują sprzedaż produktów marek własnych – mówił Robert Krzak prezes Forum Polskiego Handlu oraz Członek Rad Nadzorczych w sieci Piotr i Paweł.

Jego zdaniem trend na eco i bio jest bardzo ograniczony, ponieważ jest to znikomy rynek. – Nie wyobrażam sobie produkcji artykułów ekologicznych na masową skalę. Tak samo nie sądzę, że rozwinie się sprzedaż świeżej żywności przez internet – mówił.

Dodał, że przykładowo w Amsterdamie jest sieć posiadająca trzy-cztery sklepów, które mają tylko i wyłącznie ekologiczne produkty. Ale nie jest tak, że ta sieć dynamicznie się rozwija – tłumaczył.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,19

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7646

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.