Food Show: Jak można połączyć innowacyjność z tradycyjnością produktu?

Autor: dlahandlu.pl 20 marca 2018 09:52

Food Show: Jak można połączyć innowacyjność z tradycyjnością produktu? Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności. Fot. PTWP

W przypadku produktów tradycyjnych, a więc nie zawierających sztucznych barwników czy konserwantów, innowacyjność dotyczy opakowania i technologii. Chodzi o to, by produkty mogły być świeże, nie zawierać konserwantów i barwników, a z drugiej strony być bezpieczne dla konsumenta – oceniali uczestnicy debaty "Żywność w centrum uwagi świata. Jedzenie w randze sztuki", która odbyła się 12 marca 2018 roku w ramach Food Show 2018.

Zdaniem Łukasza Dominiaka, dyrektora generalnego Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, w segmencie drobiarskim innowacje idą raczej w kierunku opakowań oraz technologii, np. związanych z mrożeniem produktu. Przykładem mogą być produkty w specjalnych opakowaniach,  do samodzielnego przygotowania w mikrofalówce.

- Naszym głównym rynkiem eksportowym jest Wielka Brytania, gdzie jest wiele różnego rodzaju opakowań, które wymuszają na konsumencie zaangażowanie w ostateczne przygotowanie produktu. Przykładem są tacki do mikrofalówki. Koszt takich produktów jest jednak dosyć wysoki więc nasz rynek nie jest jeszcze gotowy na tak daleko idące innowacje - mówił. Dodał, że obecnie poszukiwane są nowe technologie na przykład związane z mrożeniem, aby można było produkt rozmrażać sukcesywnie, nie w całości.

Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności zwrócił uwagę, że w przypadku produktów tradycyjnych, a więc nie zawierających sztucznych barwników czy konserwantów, innowacyjność dotyczy opakowania.

- Na Food Show widzimy mnóstwo tradycyjnych produktów, które są przygotowywane w sposób innowacyjny, np. używając prostych składników i prostych technologii. To absurd, że za najbardziej innowacyjne uznajemy coś co było dawno robione, ale te produkty są innowacyjne. One wymagają innowacyjnego podejścia choćby do opakowań, aby produkty mogły być świeże i jednocześnie nie zawierać konserwantów i barwników, a z drugiej strony być bezpieczne dla konsumenta. To jest duże wyzwanie – mówił Andrzej Gantner. - Wydaje mi się, że ten trend będzie kontynuowany, innowacyjność w opakowania bardzo się zwiększa - dodał.

Zastanawiał się, jak można wprowadzić innowacje w tak tradycyjnych produktach jak mięso? W tym przypadku nowość może dotyczyć właśnie opakowania. Dyrektor generalny PFPŻ podał przykład produktu, z którym zetknął się niedawno – gotowego do przyrządzenia schabu ze śliwką, który jest przeznaczony po pieczenia w specjalnym foliowym opakowaniu. Cały proces pieczenia trwa około 40 minut. – Postęp powinien dotyczyć bezpieczeństwa żywności, a także technologii przywracania tradycyjnej receptury – mówił Andrzej Gantner.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.