Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Footfall i współczynnik konwersji dają pełny obraz efektywności sprzedaży w sklepie

Autor: dlahandlu.pl/cleverpath 29 stycznia 2013 09:43

Liczenie ludzi w sklepie oraz analiza współczynnika konwersji zapewniają informacje, których nie posiadamy posługując się tylko wynikami sprzedażowymi. Współczynnik konwersji w odróżnieniu od suchych wyników sprzedażowych daje nam bardzo ważną informację: ilu ludzi dokonało, a ilu NIE dokonało zakupu w naszym sklepie - informuje Mateusz Skwarka, Chief FootFall Analyst w firmie Cleverpath.

Pomimo, że sklep A miał niższy przychód o 38 proc., to wypracował go z ruchu o 50 proc. niższego niż sklep B. Wysoka sprzedaż sklepu B w tym przypadku wynika z dużego ruchu, a nie z wysokiej efektywności miejsca sprzedaży. W związku z tym sklep A powinien zainwestować w kampanię reklamową, która zwiększy liczbę odwiedzających sklep, podczas gdy sklep B powinien popracować nad przekonwertowaniem większej liczby odwiedzających w klientów. Dopiero po podniesieniu średniego współczynnika konwersji inwestycja w reklamę będzie miała sens. Podobnej analizy można dokonać w skali jednego sklepu w ujęciu czasowym. Dzięki temu uzyskujemy informację, które pory dnia i tygodnia są najbardziej efektywne, a w których konwersja nagle spada.
Warto zatem pamiętać o liczeniu ludzi odwiedzających nasz sklep i współczynniku konwersji. Metryki te dają nam przydatny kontekst, którego nie pozyskamy, analizując same wyniki sprzedażowe - podsumowuje Mateusz Skwarka, Chief FootFall Analyst w firmie Cleverpath.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.