Format centrów convenience rośnie w siłę

Autor: dlahandlu.pl 14 grudnia 2016 14:32

Popularność centrów handlowych w formacie convenience nie słabnie. Coraz częściej deweloperzy decydują się na budowę małych obiektów, które zaspokoją codzienne potrzeby konsumentów.

W niedużych obiektach, o metrażu liczącym 3-5 tys. mkw. GLA, klienci mogą dokonać szybkich zakupów podstawowych produktów, w tym tych niezbędnych do codziennego funkcjonowania. Najemcami tego typu obiektów są m.in.: operator spożywczy, drogeria, księgarnia, dyskont odzieżowy, apteka, kiosk z prasą, bank, sklep z akcesoriami do domu czy punkt gastronomiczny.
Szczególną popularnością cieszy się jeden z rodzajów centrów wygodnych zakupów - strip mall, obiekt z ciągiem punktów handlowo-usługowych, do których wchodzi się bezpośrednio z parkingu.

Autorzy raportu The Polish Real Estate Guide Edition 2016 Poland zauważają wzmożony popyt na takie budynki komercyjne, często budowane w miastach regionalnych. Tego rodzaju obiekty zrealizowała grupa Dekada m.in. w Krakowie, Grójcu czy Nowym Targu, czy KG Group m.in. w Węgrzcach i Pruszkowie.

Dzisiejsi klienci oczekują nie tylko łatwości w poruszaniu się po centrach handlowych, ale również kompleksowej i szybkiej obsługi. Według raportu przygotowanego przez JLL i Atrium wśród cenionych elementów centrów handlowych na pierwszych 3 pozycjach znajdują się: wygodny parking, dobre oznakowanie i łatwy wjazd na parking - te kryteria spełniają centra handlowe typu convenience , m.in. dlatego format święci sukcesy. Niekwestionowanym atutem obiektów tego rodzaju jest lokalizacja przy głównych szlakach komunikacyjnych, w pobliżu dużych gęsto zaludnionych osiedli. Klient dociera do obiektu w łatwy i komfortowy sposób. Do poszczególnych sklepów najczęściej wchodzi bezpośrednio z parkingu, dokonuje codziennych, szybkich zakupów, nierzadko w drodze z pracy do domu.

Format convenience sprawdza się nie tylko w przypadku osiedli w dużych miastach, ale również w przypadku przedmieść i mniejszych miast. Z raportu opracowanego przez Cushman&Wakefield wynika, że udział miast poniżej 100 tys. mieszkańców w powierzchni handlowej w Polsce wzrósł z 9 do 25 proc. na przestrzeni ostatnich 5 lat (dane na koniec I poł. 2016).

Deweloperami specjalizującymi się w budowie obiektów tego typu są m.in. Dekada SA czy KG Group realizujący centra handlowe ATUT. Dekada SA w swoim portfolio posiada obiekty zlokalizowane w centrach małych miast lub osiedli mieszkaniowych. Część z zrealizowanych projektów to zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne połączone z dworcem autobusowym lub kolejowym. W ciągu 5 lat działalności wybudowała 10 obiektów, w tym 3 zintegrowane z dworcami. Kolejny obiekt tego typu, zostanie otwarty w Ciechanowie w 2017 roku, a dwa następne powstaną w Mińsku Mazowieckim i Koninie. Z kolei zaletą wszystkich obiektów convenience należących do sieci ATUT jest lokalizacja – deweloper stawia w szczególności na dobrze skomunikowaną lokalizację przy dużych osiedlach lub skupiskach domów. Obiekty te z sukcesem funkcjonują już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa i Pruszkowie, a w planach jest dalszy rozwój sieci. Nowe projekty powstaną m.in. w Krakowie: obecnie trwa budowa centrum handlowego Atut przy ul. Grażyny, w II kwartale 2017 r. planowane jest otwarcie obiektu na osiedlu Ruczaj, a w II połowie 2017 r. pierwszych klientów powitają centra handlowe znajdujące się na osiedlu Złocień oraz w prestiżowej okolicy - Bielany.

Stale wzrastające tempo życia Polaków i, co z tym związane, potrzeba szybkich i kompleksowych zakupów, pozwalają sądzić, że rynek centrów handlowych w formacie convenience w najbliższych latach będzie się nadal intensywnie rozwijać.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.