Forum nowych technologii. E-commerce, płatności bezgotówkowe, technologie mobilne

Autor: www.dlahandlu.pl 12 listopada 2013 09:47

Forum nowych technologii. E-commerce, płatności bezgotówkowe, technologie mobilne

Nowe regulacje prawne w zakresie opisów produktów sprzedawanych w internecie i rozwój rynku płatności bezgotówkowych zdominowały sesję "Forum nowych technologii. E-commerce, płatności bezgotówkowe, technologie mobilne". Eksperci rynku zgodnie twierdzą, że dokładne i atrakcyjne opisy mogą stać się przewagą konkurencyjną i przyciągnąć do sklepu nowych klientów.

Sesja rozpoczęła się od prezentacji Sebastiana Starzyńskiego, prezesa zarządu ABR Sesta. Pierwszy z omawianych punktów dotyczył nowych regulacji prawnych w zakresie opisów produktów sprzedawanych w sieci. Norma ma wejść w życie 13 grudnia przyszłego roku. - Nowe regulacje są wynikiem wielu problemów społecznych jak choćby otyłość wśród dzieci i alergie pokarmowe. Zmiana przepisów ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów oraz ich ochronę przed wprowadzaniem w błąd. Wkrótce nie będzie można nazywać jakiego produktu sokiem, gdy w danym napoju będzie on zawierał tylko kilka procent - mówił Sebastian Starzyński. Przepisy będą określały m.in. minimalną wielkość czcionki, nazwę produktu, kategorię czy wykaz składników. - Natomiast problemy, które niosą za sobą nowe regulacje prawne to duże koszty dla małych przedsiębiorców, zmiana opakowań czy zapasy w okresie przejściowym - wylicza panelista VI FRSiH.

Sebastian Starzyński powołał się na badania firmy eStoreMedia, która przeanalizowała 10 e-sklepów pod względem ich przygotowania do nowych przepisów. Żaden z oferowanych produktów nie spełniał wszystkich wytycznych. Ponad 50 proc. produktów nie posiadało w ogóle opisanego składu, 7 proc. nie miało podanej nazwy producenta.

- Pamiętajmy jednak, że do nowych regulacji prawnych przygotować się muszą zarówno sieci handlowe jak i producenci - podkreślił przedstawiciel ABR Sesta. W kolejnym punkcie prezentacji prezes ABR Sesta przywołał dane firmy AT Kearney z ubiegłego roku. - W rynku e-commerce są takie segmenty jak np. elektronika czy kosmetyki, które są bardzo dojrzałymi rynkami i generują dużą sprzedaż. Sprzedaż żywności jeszcze odbiega do tego poziomu, ale powoli dogania pozostałe działy. Jest to wynikiem wejścia do internetu takich gigantów handlowych jak np. Tesco. Należy jednak pamiętać, że główną zaletą e-commerce jest fakt, że mniejsze firmy mogą wyrównać swoje szanse w stosunku do wielkich sieci.

Sebastian Starzyński zwrócił uwagę, że nowa dyrektywa to również nowy merchandising, a zakupy impulsowe są dokonywane przy pomocy rekomendacji. E-sklepy mogą pokazywać najczęściej kupowane produkty czy produkty powiązane z tymi, które akurat przegląda internauta.

  • Przemek 2015-11-30 09:21:53

    E-commerce to przyszłość. Odkąd firma Globe IT wprowadziła najnowocześniejsze rozwiązania do mojego sklepu internetowego (apteka) odnotowałem naprawdę zwiększony ruch w interesie. Kluczem do sukcesu będzie zatem odnalezienie dobrego specjalisty z branży IT. ;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.