Forum Polskiego Handlu: Podatek tak, ale taki, który pomoże rozwojowi polskiego handlu

Autor: dlahandlu.pl 25 listopada 2015 16:09

Forum Polskiego Handlu: Podatek tak, ale taki, który pomoże rozwojowi polskiego handlu

Forum Polskiego Handlu, powołane przez takie sieci handlowe jak Piotr i Paweł, MarcPol, Stokrotka, Eko Holding, Topaz, Arhelan, Polomarket, Piotruś Pan, Media Expert, PSB, Agata Meble stoi na stanowisku, że podatek obrotowy w proponowanej obecnie formule wzmocni najmocniejsze zagraniczne sieci handlowe. Dlatego FPH proponuje zrezygnowanie z kryterium powierzchni, wprowadzenie stawek progresywnych od wysokości obrotu oraz opodatkowanie sektora e-commerce.

Multimedia:

Forum Polskiego Handlu ma zamiar zrzeszać firmy polskie i z polskim kapitałem. Firmy zrzeszone w FPH nie wypowiadają się przeciwko podatkowi jako takiemu. Uważają nawet, że cele prospołeczne, które przyświecają ustawodawcy są warte wsparcia. Stoją jednak na stanowisku, że jeżeli podatek ten ma w jakikolwiek sposób być impulsem do ochrony i rozwoju polskich przedsiębiorstw powinien zostać skonstruowany bez brania pod uwagę kryterium powierzchni, gdyż to kryterium zachęca międzynarodowe spółki do inwestowania w małe powierzchnie i nie obejmuje podatkiem małych placówek, które należą do dużych koncernów lub funduszy inwestycyjnych. Wprowadzenie podatku progresywnego byłoby szansą, zdaniem przedstawicieli FPH na uporządkowanie sytuacji na rynku handlowym w Polsce, który 25 lat temu został zalany przez międzynarodowe firmy. Polska jest jedynym krajem w Europie, gdzie 9 z 10 największych firm handlowych to przedsiębiorstwa zagraniczne. Na dużą ochronę swojego rynku zdecydowała się Francja, gdzie największe firmy handlowe to przedsiębiorstwa francuskie. Zdaniem FPH należy brać przykład z takich krajów, jak Francja, które chronią swój rynek i wspierają własne firmy w walce z międzynarodową konkurencją.

Trzeci z postulatów, czyli objęcie podatkiem nie tylko tradycyjnych sklepów, ale także internetowych jest zdaniem przedstawicieli FPH propozycją, która będzie wyrównywała szanse podmiotów tradycyjnych wobec internetowych na rzetelne konkurowanie ceną. Jeżeli e-sklepy nie będą płaciły 1-2 proc. podatku od obrotu będą mogły zdobyć taką przewagę cenową już na stracie.

Przedstawiciele FPH uważają, że prognozy czy i jak podatek przełoży się na konsumentów są zabawami arytmetycznymi. W rzeczywistości nie da się tego wyliczyć.

Forum Polskiego Handlu zgłosiło swoją gotowość do spotkania z autorami ustawy o "podatku od hipermarketów" i przedstawienia swoich argumentów. Jednocześnie chcą być głosem polskiego biznesu, także dostawców, którzy uważają, że ich obecność na półkach sklepowych jest coraz bardziej ograniczana. Przedsiębiorcy zrzeszeni w FBH uważają bowiem, że POHiD, który zrzesza zagraniczne koncerny takie, jak: Auchan, Carrefour, Castorama, Galec (E.Leclerc), Jeronimo Martins Polska (Biedronka), Kaufland, Lidl, METRO GROUP (Makro, Saturn), Pepco, Schiever (bi1), Transgourmet (Selgros), Tesco, Żabka (Żabka i Freshmarket) nie reprezentuje ich interesów. 

Władze Forum Polskiego Biznesu stanowią: Mirosław Podeszwik, dyrektor generalny sieci Polomarket, Robert Krzak, wiceprezes sieci Piotr i Paweł oraz Eugeniusz Liszyk, członek zarządu sieci Media Expert.

 

Stanowisko polskich przedsiębiorców do pobrania w oknie po lewej.

 

   

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • klops 2015-12-07 23:00:09

    Pis za dużo może stracić jeśli nie wprowadzi poprawek. A jeśli wprowadzi to sporo zyska w oczach polskich firm, no i pewnie znacznej częsci Polaków

  • graba 2015-12-06 13:44:05

    Zobaczymy, nie mów hop. Rozwiązanie brzmi lepiej niż PIS zaproponował, ale póki nie zostanie wdrożone nie można odetchnąć.

  • sika 2015-12-04 17:33:54

    I tak tez pewnie będzie. Pomysł FHP trafił do Szydło i teraz wsyzstkoo będzie git.

ZOBACZ WSZYSTKIE (16)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,50

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551950

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.