Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Forum ZPP: Rok 2014 zapowiada się w gospodarce bardziej optymistycznie niż poprzedni

wnp.pl 19 lutego 2014 12:39

Forum ZPP: Rok 2014 zapowiada się w gospodarce bardziej optymistycznie niż poprzedni

Lepsza koniunktura w światowej i polskiej gospodarce to szansa na rozwój i modernizacje polskiego przemysłu, którą można i trzeba wykorzystać. Atuty to jakość kapitału ludzkiego, przedsiębiorczość i ożywiające się inwestycje. Są jednak i bariery wzrostu: polityka klimatyczna, niekorzystne tendencje demograficzne. O tym jak wykorzystać atuty i omijać bariery dyskutowali uczestnicy sesji "Motory i hamulce wzrostu gospodarczego. Debata kontrowersji" otwierającej Forum Zmieniamy Polski Przemysł.

- Rok 2014 zapowiada się w gospodarce bardziej optymistycznie niż poprzedni, ale światowy wzrost gospodarczy wciąż jest niepewny. Polska i europejska gospodarka musi stawić czoła nowym wyzwaniom - mówił wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński podczas wystąpienia otwierającego Forum. 

Szef resortu gospodarki przestrzegał jednak przed nadmiernym optymizmem i wiele razy w swoim wystąpieniu podkreślał nieprzewidywalność procesów gospodarczych. - Niech nas nie łudzą dobre sygnały płynące z gospodarki niemieckiej i przekonanie, że jesteśmy w tym roku skazani na co najmniej 3 proc. wzrost gospodarczy. To poważna szansa, ale tę szansę mogą wykorzystać najaktywniejsi i najbardziej kompetentni. Potrzeba nam aktywności przedsiębiorców i aktywności naukowców - zaapelował wicepremier.

Uczestnicy debaty wskazywali, jakie wyzwania stoją przed gospodarką - odbudowa europejskiego przemysłu, przy narzucanych jednocześnie wymogach europejskiej polityki klimatycznej, ożywienie procesu inwestycyjnego w Polsce, zwiększenie innowacyjności polskiej gospodarki, lepsze wykorzystanie kapitału ludzkiego, ale i stawienie czoła coraz bardziej niekorzystnym czynnikom demograficznym. A to wszystko - jak podkreślał w swoim wystąpieniu Janusz Piechociński w sytuacji szybko zmieniającego się otoczenia gospodarczego.

- Wchodzimy w okres codziennej niepewności. Nawet w okresie koniunktury można zbankrutować, ale i w nawet w okresie dekoniunktury można odnieść sukces. Trzeba być otwartym na świat i szukać partnerów i sojuszników - przekonywał Janusz Piechociński, zapowiadając, że na początku kwietnia kierowany przez niego resort organizują dużą misję gospodarczą do Iranu. - Odpowiedzialni politycy nie szukają wrogów, tylko partnerów i kontrahentów - mówił wicepremier.O potrzebie wyjścia polskiego biznesu w świat mówił również Tomasz Misiak, przewodniczący rady nadzorczej Work Service. - Nie patrzmy na ekspansję zagraniczną tylko w kontekście eksportu, polskie firmy powinny również śmielej inwestować za granicą. Rozpoczęcie działalności w Polsce daje dostęp do 38 mln konsumentów, firma rozpoczynająca działalność w Stanach Zjednoczonych ma dostęp do 300 mln znacznie bogatszych klientów - przekonywał Tomasz Misiak.

  • klient 2014-02-19 13:07:50

    chyba w Niemcach bo tam taniej

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,57

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.