Francja: Nutella musi być sprzedawana z zyskiem. Sieci mają na to swoje sposoby

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 5 lutego 2019 12:10

Francja: Nutella musi być sprzedawana z zyskiem. Sieci mają na to swoje sposoby Fot. Shutterstock.com

W tym miesiącu we Francji wejdzie w życie "Loi Alimentation" (prawo żywnościowe). Nowa ustawa wstrzyma wiele technik promocyjnych stosowanych przez sieci, a także spowoduje wzrost cen minimalnych dla wielu popularnych produktów.

Historia nowych przepisów dotyczących żywności sięga 2016 r., kiedy ujawniono wyniki badań, z których wynikało, że 30 proc. rolników uzyskuje z produkcji jedynie 350 euro miesięcznie. Aby zapewnić rolnikom godziwe dochody, dystrybutorzy będą musieli obniżyć swoje marże na wielu produktach w takich kategoriach, jak: mięso, nabiał, warzywa, owoce i ryby, nie obniżając ceny sprzedaży. Ustawie przyświeca zasadniczy cel - rolnicy mają otrzymywać więcej pieniędzy za swoje produkty.

Aby zrekompensować "stratę" branży, rząd podnosi również "minimalny próg dla sprzedaży ze stratą" dla wielu popularnych produktów. Supermarkety nie mogą sprzedawać tych produktów po cenie zakupu (było to już wcześniej zabronione) i są one zobowiązane do uzyskania co najmniej 10 proc. marży. Do produktów tych należą m.in.: Nutella, woda Evian, Carte Noire, Coca-Cola i ser Président camembert. Są one często sprzedawane w promocyjnych cenach, aby przyciągnąć klientów.

Gazeta "Le Parisien" otrzymała listę nowych, wyższych cen 24 produktów popularnych marek. Konsument będzie musiał średnio płacić za nie o 6,3 proc. więcej. Organizacja konsumencka UFC-Que Choisir obliczyła już, że cała operacja może kosztować Francuzów 1,4 miliarda euro i to w czasie, gdy "żółte kamizelki" protestują już przez jedenaście sobót z rzędu, żądając zwiększenia płac, a tym samym większej siły nabywczej.

Francuski minister rolnictwa Didier Guillaume zadbał o sprecyzowanie, co tak naprawdę mówi Loi Alimentation. - Prawo nie mówi, że Nutella powinna stać się droższa, tyle że supermarket nie może sprzedawać swoich produktów za mniej niż sam za nie zapłacił - powiedział. Według ministra tylko 4 proc. produktów będzie miało wyższe ceny: 500 na 13 000 produktów w supermarketach lub 800 na 20 000 indeksów w hipermarketach. Największy we Francji związek rolników, FNSEA, zapewnia, że ​​rolnicy zyskają "50 centów miesięcznie na osobę".

Same supermarkety uważają, że są zakładnikami działań rządu, a nowe prawo nazywają "głupim posunięciem". Dyrektor wykonawczy E.Leclerc, Michel-Edouard Leclerd, powiedział: - Nie mam problemu z rolnikami i ponowną oceną ich dochodów, ale trzeba się zastanowić, dlaczego musimy podnosić ceny konkretnych produktów? Produktów, które nie pochodzą z rolnictwa, ale są wytwarzane przez międzynarodowe koncerny? Musimy przestrzegać prawa, ale zamierzamy być sprytni: zwiększymy liczbę kuponów rabatowych, obniżymy ceny 4600 produktów pod naszą marką - wyjaśnił. 

Carrefour już zmodyfikował program lojalnościowy w taki sposób, aby zwiększyć siłę nabywczą klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    7,37

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7037
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.