Franczyza też ma szansę na unijne środki

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 14 maja 2013 14:22

Fundusze unijne przeznaczone na dotacje dla przedsiębiorstw w obecnym 7-letnim budżecie szybko zmierzają ku wyczerpaniu. Na wsparcie wciąż mogą jednak liczyć firmy, które planują usprawnienie komunikacji ze swoimi partnerami biznesowymi. Czeka na nich jeszcze jeden nabór do Działania 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG). Dotychczas rozdysponowano dopiero nieco ponad połowę środków przeznaczonych na wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B. Po wprowadzeniu zmian w warunkach przyznawania tego rodzaju dotacji szczególnie zainteresowane nimi mogą być sieci franczyzowe. Z kolei przedsiębiorcy, którzy dopiero rozpoczynają biznes na licencję mogą skorzystać z atrakcyjnych pożyczek z Inicjatywy JEREMIE.

Rynek franczyzy w Polsce, mimo przyhamowania w ostatnim roku, ciągle notuje wzrost. Co prawda więcej punktów franczyzowych jest otwieranych niż zamykanych, jednak nie sposób nie zauważyć malejącego zainteresowania biznesem na licencji. Kryzys nastąpił w branży finansowej. Duża konkurencja oraz wysokie koszty utrzymania placówek doprowadziły do tego, że w Internecie łatwo znaleźć ogłoszenia osób chcących pozbyć się przynoszącej straty placówki. Nieco lepiej jest w gastronomii. Tutaj co prawda wiele lokali się zamyka, ale jeszcze więcej jest chętnych do spróbowania sił w prowadzeniu własnego interesu. Swojego sposobu na rozwój szukają duże sieci odzieżowe i obuwnicze, które coraz częściej wchodzą do mniejszych miast, liczących ok. 20 tys. mieszkańców. Ekspansja do coraz mniejszych miejscowości okazuje się jedyną możliwością odnotowania zysku. Franczyzobiorcy zgodnie mówią, że mimo problemów, ryzyko wejścia do systemu franczyzowego może się jednak opłacić. Aby to zrobić należy jednak pozyskać środki na start, a jeśli już prowadzi się własny biznes starać się o jego rozwój. Dążąc do tych celów warto zwrócić uwagę na wciąż dostępne fundusze europejskie.

Jedną z możliwości, którą dają środki unijne jest poprawa komunikacji w sieci franczyzowej, co przekłada się na efektywność pracy i podwyższa jakość świadczonych usług. Przedsiębiorcy zainteresowani realizacją tych celów mogą skorzystać z dotacji z Działania 8.2 PO IG. Za jego pośrednictwem sieć może stworzyć zintegrowany system informatyczny do porozumiewania się i wymiany informacji pomiędzy firmami. Usprawni to współpracę z partnerami biznesowymi, np. dostawcami czy biurami księgowymi, a także placówek franczyzowych pomiędzy sobą. Zalet takiego systemu jest znacznie więcej, m.in. przesyłanie faktur drogą elektroniczną, zredukowanie czasu poświęcanego pracy biurowej i wzrost efektywności kontaktów z dostawcami. Dzięki niemu możliwe jest również zarządzanie wspólną bazą klientów lub towarów w tym np. szybkie sprawdzenie stanów magazynowych i skierowanie klienta do innego punktu jeżeli w naszym dany towar byłby niedostępny. Wdrożenie nowoczesnych technik komunikacji jest więc dla sieci franczyzowych ogromną szansą rozwojową, budującą przewagę konkurencyjną. Do tego ostatnie zmiany w regulacjach dotyczących Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w znaczący sposób ułatwiły im możliwość uzyskania dotacji.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,61

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.