PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Frekwencja w centrach handlowych w niedziele handlowe wyższa rdr o ok. 10,7 proc.

Autor: dlahandlu.pl 8 maja 2019 12:35

W marcu 2018 r. Polska wprowadziła ograniczenia w handlu detalicznym w niedziele. Początkowo nowe przepisy pozwalały sprzedawcom detalicznym na otwarcie sklepów w dwie niedziele w miesiącu. W 2019 r. jest to już tylko jedna niedziela w miesiącu i zgodnie z uchwalonym już prawem, od 2020 r. zakaz obejmie prawie wszystkie niedziele. Dane ShopperTrak pokazują, że polscy detaliści odnotowali w 2018 r. spadek liczonej rdr frekwencji w niedziele o 25 proc., a całkowity spadek frekwencji rdr wyniósł w 2018 r. w Polsce 2,7 proc.

W 2018 r. w niedziele dotknięte zakazem handlu odnotowano spadek frekwencji kupujących o średnio 63%. Ogólnie rzecz biorąc, w 2018 r. niedzielna frekwencja była niższa o 25% niż w 2017 r. Jeśli spojrzymy tylko na okres marzec-grudzień, spadek ten wyniósł 31%.

W sytuacji, gdy sklepy otwarte są tylko w dwie niedziele w miesiącu, trendy pokazują, że większy był ruch w ostatnią niedzielę w miesiącu, co może wynikać z tego że przypadająca wówczas wypłata zachęcała konsumentów do odwiedzenia sklepu.

Dane ShopperTrak pokazują, że przed wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę, frekwencja wykazywała trend rosnący, a średni niedzielny ruch w 2018 był o 2% wyższy niż w 2017 roku. W niedziele handlowe, średnia frekwencja była wyższa rdr o średnio 2,4%, czyli że wzrost liczby kupujących w tych dniach nie był zbyt wielki.

Jednak zakaz handlu w niedzielę wyraźnie wpłynął na ruch w innych dniach tygodnia. Po wprowadzeniu zakazu handlu, frekwencja w soboty przed niedzielą niehandlową rosła średnio o 9,5% rdr. Dla porównania, w soboty przed niedzielą handlową frekwencja malała w ujęciu rdr o 2,16%.

Ruchliwsze są także poniedziałki po niedzielach niehandlowych, frekwencja była w 2018 wyższa w te dni o 37% rdr. Dla porównania, w poniedziałki po niedzieli handlowej frekwencja spadała średnio o 6,5% rdr.

Z danych ShopperTrak wynika, że podobne trendy frekwencji obserwuje się w 2019 r. W niedziele dotknięte zakazem odnotowano spadek ruchu o średnio 63% w ujęciu rdr, podczas gdy frekwencja w niedziele handlowe jest wyższa o średnio 10,7%. Podczas gdy w poniedziałki po niedzieli niehandlowej nadal obserwuje się tendencję wzrostową, to wzrosty są mniejsze niż w 2018 i wynoszą średnio 5% rdr. Większą zmianę odnotowano w ruchu w soboty, jest on obecnie wyższy średnio o prawie 13% rdr, w porównaniu do 9,5% w 2018 r.

– Aby zrekompensować mniejszą liczbę dni handlu, detaliści powinni skoncentrować się na obsłudze klienta i zaangażowaniu go, aby złagodzić spadek ruchu – mówi Benjamin Wells-Slagle, konsultant ds. handlu detalicznego w ShopperTrak. Koncentrując się na doskonałej obsłudze, detaliści mogą poprawić współczynniki konwersji, dodatkowo zoptymalizowane techniki sprzedaży prowadzą do wyższej wartości koszyka. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    14,99

  • Śr

    7,24

  • Min

    3,48

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7647
Ilość aktualnych ofert: 498500

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.