Frisco.pl: W 2016 roku średnia wartość koszyka wyniosła około 250 zł
Frisco.pl, jeden z największych supermarketów online, w 2016 roku zanotował wzrost liczby klientów o blisko połowę. W 2016 roku średnia wartość koszyka wyniosła około 250 zł, natomiast liczba produktów w koszykach zakupowych wzrosła do 30 produktów. Ponadto liczba regularnych użytkowników Frisco.pl wzrosła aż o 70 proc. Wyniki te wskazują, że klienci przekonują się do robienia dużych, cotygodniowych zakupów spożywczych w internecie.
– Zakupy w sklepie wielkopowierzchniowym wiążą się z co najmniej 1-2 godzinną wyprawą, z czego ostatnio konsumenci coraz częściej zdają sobie sprawę i kierują się na zakupy albo do pobliskiego sklepu osiedlowego albo właśnie do sklepu internetowego. Konsumenci cenią swój czas, lubią też wygodę i jakość dokonywanych zakupów za rozsądną jednocześnie cenę. W przyszłości spodziewamy się, że trend ten będzie w dalszym ciągu się umacniał, dlatego sklepy internetowe powinny zyskiwać popularność kosztem chociażby hipermarketów – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash S.A.
– Choć wartość rynkowa sektorów gospodarki powiązanych z żywnością jest gigantyczna, to są one dopiero w przededniu prawdziwej rewolucji cyfrowej. W związku z tym branża tzw. FoodTech, w której operuje Frisco.pl, jest niezwykle perspektywiczna. Jako MCI chcemy w związku z tym w najbliższym czasie skupić się na budowie wartości spółek z portfela, działających w tym segmencie rynku. Oprócz Frisco.pl należy tu wymienić również SeaYou, aplikację opracowaną przez spółkę Spark Software, która oferuje kompleksowe rozwiązanie umożliwiające dokonywanie zakupów w sklepach stacjonarnych bez konieczności dokonywania płatności w kasie – komentuje Tomasz Danis, partner MCI Capital.
Przeczytaj także:
Jedna z najpopularniejszych kategorii produktów zamawianych w ciągu ubiegłego roku to przede wszystkim świeże owoce i warzywa, które znajdowały się w niemal 75% koszyków – to oznacza niemal 10% wzrost w stosunku do całego 2015 roku. W tej kategorii najczęściej wybierano: banany (40%), paprykę (22%) oraz cytryny (16%). Druga kategoria produktów, która odnotowała największy wzrost to porcjowana świeża żywność (np. mięso, wędliny, nabiał), która pojawiła się w niemal 50% wszystkich zamówień. Ponadto wzrost udziału tej kategorii w koszyku wyniósł około 15% w stosunku do 2015 roku. Co ciekawe, aż 6 produktów z kategorii „świeże” znalazło się w zestawieniu 10 najpopularniejszych produktów na Frisco.pl.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
- 15:59 Polski lider rynku ryżu przejęty przez włoską firmę
- 15:01 Producent pieluch dla Biedronki ruszył z zakładem w Radomsku
- 14:59 Designer Outlet Sosnowiec rozwija ofertę modową
- 14:46 Konfederacja Lewiatan: W styczniu wzrost płac najwyższy od 11 lat
- 14:33 Baltona zawarła umowę dotyczącą logistyki magazynowej
- 14:30 Prawnik: UOKiK nie musi wydać zgody TFI Capital Partners na przedłużenie...
- 14:20 Marka Bacardi wsparta muzyczną kampanią
- 14:12 Amazon "od kuchni" - można zwiedzić centra logistyczne firmy
-
Sierpień'80: Ukraińcy też nie chcą pracować w Biedronce
-
Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków
-
Lidl uruchamia największe centrum dystrybucyjne w Polsce (galeria)
-
Poznaj pięć konceptów sklepów Lidl (galeria zdjęć)
-
500 tys. zł kary dla Almy Market za nieujawnienie ważnych informacji
-
Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 1 Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 2 Stocznia Gdańska na koszulkach Reserved
- 3 Eurocash: Małe sklepy kupują u producentów drożej, niż w detalu sprzedają...
- 4 Ekspert: Zakaz handlu w niedziele zahamował wzrost rentowności sieci (wywiad)
- 5 Związkowcy z Auchan okupują hipermarket w Łomiankach
- 6 Tesco zwolni setki menadżerów?
Drodzy Użytkownicy!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.