Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

FRSiH 2016: Branża rybna idzie w stronę czystej etykiety

Autor: dlahandlu.pl 17 października 2016 15:35

- Oczekiwania konsumentów ryb i przetworów rybnych idą w stronę produktów o mniejszej gramaturze, produktów gotowych do spożycia. Drugim zauważalnym trendem jest pójście w kierunku czystej etykiety - żywności bez barwników i konserwantów. Po trzecie, widać jak sieci handlowe poszerzają swoją ofertę w tym segmencie - mówił Artur Ujek, dyrektor generalny Admirał Sp. z o.o., w trakcie debaty "Branża rybna - rynek na fali wznoszącej", która odbyła się podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Konsumenci oczekują małych, gotowych do spożycia porcji. Chcą, żeby produkty były zdrowe. Sieci handlowe odpowiadają na te potrzeby poprzez systematyczne zwiększanie oferty świeżych ryb pakowanych. Kiedyś do kupienia był przede wszystkim pstrąg, teraz konsumenci mogą wybierać spośród wielu pozycji asortymentowych - mówił Artur Ujek

Jego zdaniem spożycie ryb i przetworów rybnych w Polsce nie jest wcale na tak niskim poziomie, jak się powszechnie uważa. - Porównując spożycie w Polsce do spożycia w krajach, w których pensja minimalna jest o wiele wyższa widać, że Polacy wcale nie jedzą tak mało ryb. Proporcjonalnie do zarobków, spożycie takich produktów jest u nas wyższe niż w Niemczech - dodał dyrektor firmy Admirał.

Kamil Jerominek, członek zarządu Fjord Fisk Polska sp. z o.o. dodał, że obecnie mamy do czynienia z rynkiem konsumenta. - Konsumenci z różnych przyczyn nie sięgali po ryby. Były trudno dostępne, niezbyt zdrowe. To było dla branży duże wyzwanie. Czysta etykieta wymaga od producentów usprawnień technologicznych, a więc przebudowy zakładów produkcyjnych. W kontekście zmieniających się na niekorzyść cen surowca to duże wydatki dla branży. Producenci dywersyfikują swoje portfolio. Możemy tu czerpać z doświadczeń branży mięsnej czy convenience i rozwijać produkty do szybkiej konsumpcji, nieprzetworzone, na każdą kieszeń. Mamy duże kompetencje technologiczne, trzeba wykorzystać ten potencjał - mówił podczas debaty Kamil Jerominek.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,79

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.