Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

FRSiH 2016: Nie da się wyeliminować człowieka z procesu produkcji

www.portalspozywczy.pl 17 października 2016 15:41

- Naszych klientów takich, jak: Mokate, Lody Koral czy Tarczyński łączy nazwisko właściciela. W dyskusji nad automatyzacją pamiętajmy, że za tymi firmami stoją wizjonerzy, którzy mieli wizję, odwagę i pomysł aby rozwijać biznes wraz ze swoimi ludźmi – powiedział Jaromir Paszek, menedżer ds. kontraktów BPSC SA podczas debaty "Przemysł spożywczy. Biznes 4.0 - nowe technologie czynnikiem konkurencyjności" w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

Jak przyznał Jaromir Paszek, w dyskusji nad biznesem 4.0 łatwo zachłysnąć się ideą automatyzacji i snuć wizje zakładów produkcyjnych, w których nie pracuje żaden człowiek.

- Mimo że reprezentuję branżę IT, jestem daleki od tego aby zachłysnąć się ideą wyeliminowania człowieka z procesu produkcji. Przez 16 lat odwiedziłem setki zakładów produkcyjnych, ale nie widziałem ani jednego zakładu bez człowieka. W polskich fabrykach mamy już zaawansowane automaty, linie produkcyjne, ale dalej są tam ludzie. I cieszę się, że obok futurystycznych wizji wciąż mówimy o ludziach - dodał.

Jaromir Paszek zwrócił uwagę, że to firmy spożywcze w dużym stopniu borykają się obecnie z brakiem ludzi do pracy.

- Wszelkie motywacje i aspiracje pracowników były do tej pory badane głównie pod kątem efektywności. Obecnie głównym wyzwaniem dla producenta jest utrzymanie ludzi w zakładzie. Dotyczy to w dużej mierze firm z branży mięsnej, których zakłady ulokowane są na tzw. ścianie wschodniej. Okazuje się bowiem, że Ukraińcy nie potrafią tak rozkrawać mięsa jak Polacy- dodał.

Według przedstawiciela BPSC SA, pomimo postępującej automatyzacji i mechanizacji, wizjonerzy będą w coraz większej cenie i poważaniu jako ludzie posiadający intuicję.

- Jako dostawca IT możemy przekazać im lepiej lub gorzej zagregowane miliony danych. Zakłady mięsne produkują miliony danych dotyczących ważeń, a mleczarnie miliony pomiarów jakości mleka. Wyzwanie tkwi w tym jak te dane połączyć i stworzyć wartość dodaną. Dlatego tak ważne jest używanie odpowiednich narzędzi żeby nakładać i łączyć dane. I to właśnie na technologii i technice zbierania danych będziemy koncentrować się przez kilka najbliższych lat - dodał.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.