FRSiH 2017: Nowa siła marketingowa: trendsetterzy i social media decydują o „być albo nie być” produktu" (pełna relacja)

www.portalspozywczy.pl 10 listopada 2017 13:05

FRSiH 2017: Nowa siła marketingowa: trendsetterzy i social media decydują o „być albo nie być” produktu" (pełna relacja)  Na zdj. uczestnicy debaty, fot. Żelazna Studio

Firmy spożywcze powinny mocno inwestować w marki oraz szukać ciekawego sposobu na komunikację z klientem, media społecznościowe mogą być dla przedsiębiorstw wentylem bezpieczeństwa, współpraca z blogerami i ambasadorami marek jest pomocna, ale powinna być prowadzona rozważnie - to wnioski płynące z sesji "Nowa siła marketingowa: trendsetterzy i social media decydują o „być albo nie być” produktu", która odbyła się w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

- Od wielu lat branża spożywcza skupia się w większym stopniu na doskonaleniu zdolności produkcyjnych czy tworzeniu nowych produktów niż na tworzeniu marek. Marki są traktowane trochę po macoszemu - może dlatego, że większość firm w biznesie spożywczym to firmy rodzinne, które w kreowaniu marek widzą bardziej źródło wydatków niż inwestycje - mówił Jakub Bierzyński, prezes OMD

Jego zdaniem inwestycje przemysłu spożywczego w marki są bardzo potrzebne. Tłumaczył, że Polska jest największym eksporterem jabłek na świecie, ale niewiele osób zna marki polskich jabłek. Jako przykład marki podał jabłka z Południowego Tyrolu, które są ładnie zapakowane i dużo droższe od polskich jabłek. 

Tłumaczył,  że m.in firmy Maspex i Roleski inwestują we własne marki i to - jego zdaniem - jest największe źródło przewagi konkurencyjnej. 

Dodał, że silna marka producentów to jedyne oręże w walce z markami własnymi sieci handlowych. - Jeśli sieci handlowe wydadzą pieniądze na promocję marek własnych, ciężko będzie się przebić producentom żywności – tłumaczył. 

Dialog z konsumentem
- Dialog z konsumentem jest obecnie fundamentalny i producenci żywności mają takie narzędzia. Produkty spożywcze nadają się bardziej do tego niż kosmetyki, ponieważ makijaż jest powtarzalny, a kuchnia jest niepowtarzalna – mówił. 

Podkreślił, że jeszcze kilka lat temu blog Kwestia Smaku był bardzo popularny, dziś jest nadal duży, ma ponad milion realnych użytkowników, ale obecnie blogi o modzie i urodzie wyprzedzają blogi kulinarne. – A kulinaria powinny w internecie "hulać", tak jak "hulają" w telewizji – mówił. 

Jako przykład budowania wokół marki doświadczenia kulinarnego podał projekt „W kuchni z E.Wedel”. 

Przypomnijmy, firma E.Wedel realizowała projekt „W kuchni z E.Wedel”, który miał na celu zachęcenie Polaków do wspólnego gotowania w gronie najbliższych z wykorzystaniem wedlowskich produktów. W telewizji emitowane były spoty telewizyjne, powstała też strona internetowa. 

– Trzeba znaleźć własny język na komunikację z klientem. Potencjał jest ogromny - za niewielką zainwestowaną kwotę można zrobić naprawdę dużo – mówił. 

Jakub Bierzyński odniósł się również do kwestii mediów społecznościowych. - Przeciętny Polak korzysta z serwisu Facebook 12 razy dziennie i spędza tam kilka godzin. Jest to bardzo ważne medium - mówił. 

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,63

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.