FRSiH 2018: Marka własna wyróżnikiem sieci handlowych

www.portalspozywczy.pl 6 listopada 2018 13:51

FRSiH 2018: Marka własna wyróżnikiem sieci handlowych FRSiH 2018, fot. Żelazna Studio

Marka własna może być wyróżnikiem sieci handlowych, które już zaczęły wyznaczać trendy w tym obszarze – mówili uczestnicy debaty „Marka własna katalizatorem innowacji na rynku” podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Popularność marek własnych na rynku w Polsce i w Europie rośnie. W 2017 roku w Polsce odnotowano około 30-procentowy udział marek własnych i to nie są już produkty o niskiej jakości, a sieci handlowe jak najbardziej wyznaczają trendy na rynku polskim – mówił Waldemar Gawłowski, pełnomocnik zarządu KGH Polska.

- Dziś marka własna może być silnym wyróżnikiem sieci – dodał Robert Kremser,  dyrektor ds. rozwoju Bisnode Polska.

Z kolei Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy analitycznej Mintel podkreślała, że marka własna jest już bezpośrednim konkurentem dla produktów markowych i marki własne trzeba już traktować jako pełnoprawnych kreatorów rynku.

Dodała, że różnica między produktem markowym, a produktem pod marką własną jest już mało zauważalna. Wskazała, że na wielu rynkach w Europie Zachodniej marka własna osiągnęła poziom dojrzałości. - To co robią duże sieci handlowe wychodzi już poza granice samego sklepu. Prowadzona jest działalność związana z podnoszeniem poziomu jakości – podkreślała Honorata Jarocka.

Marki własne starają się też podążać za tym co robią gracze markowi, a także czasami szybciej reagują i dostosowują się do trendów konsumenckich niż gracze markowi.

Arleta Sobierajczyk, market research and consumer insights senior manager z Jeronimo Martins Polska wskazała zaś, że w jej odczuciu marki własne już dawno odeszły od tego, że robione są produkty o mniejszej gramaturze. - Może kiedyś tak było, że marki własne były kopią produktu markowego, ale teraz na pewno chcemy i zależy nam na tym, żeby marki własne były doceniane przez klientów - dodała.

Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika podkreślał natomiast, ze jego firma cały czas pracuje nad tym, aby dopasowywać swoje produkty pod marka własną do potrzeb konsumentów.

Podobnie uważa Waldemar Gawłowski. - Konsument jest coraz bardziej wymagający i trzeba szybko reagować na wymagania konsumentów – mówił.

Honorata Jarocka mówiła też, że dla wielu konsumentów to nie jest już takie proste, żeby odróżnić produkt markowy od marki własnej, co  pokazuje, że granice się zamazują.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    14,74

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.