FRSiH 2018: Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej? (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2018 13:24

FRSiH 2018: Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej? (pełna relacja) Uczestnicy debaty "Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej?"

Jak mądrze i skutecznie odpowiadać na oczekiwania konsumentów, czym jest dzisiaj przyjemność w odniesieniu do zakupów oraz czy warto płynąć z prądem czy lepiej pozostać w niszy -  to tematy poruszone przez uczestników debaty "Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej?", która odbyła się podczas XI Forum rynku Spożywczego i Handlu.

Debatę rozpoczęła prezentacja o kluczowych trendach w handlu, przygotowana przez Joanę Sokolnik, Senior Analyst w firmie Euromonitor. Panelistka wyróżniła trzy, spośród ośmiu, megatrendów istotnych dla branży spożywczej i detalicznej: trend prozdrowotny, etyczny styl życia oraz doświadczanie.

- Prognozujemy, że sprzedaż paczkowanych produktów prozdrowotnych wzrośnie z 9,6 mld zł w tym roku do 11,1 mld zł w 2023 roku. Najszybciej rosnącymi kategoriami będą produkty „free from”, czyli bez glukozy, bez laktozy, produkty bezmięsne i ekologiczne. Już 65 proc. polskich konsumentów deklaruje, że preferuje produkty zdrowe, czyli bez chemii i sztucznych dodatków. Jednak tylko połowa badanych ufa etykietom. Co trzeci kupujący twierdzi, ze jest w stanie zapłacić więcej za produkt o dobrym składzie lub ekologiczny. Najbardziej pożądane będą: surowa nieprzetworzona żywność, produkty o czystej etykiecie oraz produkty bez cukru, który stał się wrogiem nr 1 – mówiła Joana Sokolnik.

Jak zaznaczyła przedstawicielka Euromonitora, wiele czołowych koncernów spożywczych zadeklarowało działania nie tylko na rzecz poprawy receptur produktów, ale i ochrony klimatu. – Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chcą kupować tak, aby chronić środowisko. Firmy na to odpowiadają, m.in. poprzez redukcję CO2 czy plastikowych opakowań – wyjaśniła Joana Sokolnik.

Doświadczanie, czyli trend experience more, będzie natomiast skutkować powstawaniem firmowych sklepów i kawiarni, spersonalizowanej żywności (np. opakowania ze zdjęciem klienta) oraz produktami z … drukarki 3D.

- Kluczem do zdobycia zaufania konsumenta będzie przejrzystość, a odpowiedzialność społeczna firm to dziś obowiązek – podsumowała Joana Sokolnik.

W dalszej części dyskusji jej uczestnicy zastanawiali się, jak sprostać wysokim, a często także sprzecznym, oczekiwaniom współczesnych konsumentów.

– Żyjemy na granicy dwóch światów. Z jednej strony modna jest filozofia slow life, czyli niespieszne celebrowanie życia. Z drugiej obserwujemy pędzących pracowników korporacji, którzy nie chcą robić zakupów codziennie, bo nie mają na to czasu. Ale rozwiązania dla tych dwóch różnych grup konsumentów są spójne i spotykają się w jednym miejscu, to sklep Biedronka 2.0 - mówił Jakub Linkowski, starszy kierownik projektów w Jeronimo Martins Polska.

  • innteclab@gmail.com 2018-11-12 12:52:32

    w tym sęk by z każdej codziennej prozaiczności (w tym i zakupowej) umieć uczynić rodzaj małej poezji powabnie trącającej struny ponętnej emocjonalności uśmierzającej ból finansowy przy kasie. !Trza być poetą shopingu!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7680

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.