FRSiH 2018: Presja na jakość produktów mięsnych przeciwwagą dla mody na wegetarianizm

www.portalspozywczy.pl 13 listopada 2018 13:43

- Dziś markety zagraniczne bardzo naciskają żeby trafiały do nich produkty z wyższej półki: z mniejszą ilością dodatków i ponadstandardowymi cechami jakościowymi, które gwarantują wyższą jakość dla konsumenta. To się dzieje i mam nadzieję, że ten trend będzie przeciwwagą dla trendów wegetariańskich, które powodują duże zamieszanie, a nie do końca są dobre - mówił Wiesław Różański, prezes zarządu UPEMI podczas debaty "Polska branża mięsna przeskoczyła swoją ligę" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

W pierwszej części dyskusji, która poświęcona była kondycji branży mięsnej, Wiesław Różański odniósł się do wstrzymania przez USA importu polskiej wieprzowiny.

- USA są dziś największym odbiorcą naszej wieprzowiny. Do sierpnia wyeksportowaliśmy tam ponad 42 tys. ton za dobrą cenę. Za boczek uzyskujemy w USA 20 zł/kg, podczas gdy w Polsce 8,50-9 zł. To są ceny, które nie tylko dużą dają zakładom, ale zapewniają nam ściągnięcie z rynku dużej masy surowca. Dzisiaj ze względu na ASF zostaliśmy ograniczeni do eksportu na zaledwie kilka rynków światowych: parę krajów afrykańskich, USA i Kanadę, gdzie do sierpnia wysłaliśmy 4,5 tys. ton wieprzowiny. Miejmy nadzieję, że przez tygodniowy przestój nie stracimy rynku amerykańskiego, dynamika wzrostu dogoni rok 2017, pokonamy barierę 60 tys. ton i będziemy na tym rynku stale obecni. Śpimy jednak z duszą na ramieniu. Branża wie co się może zdarzyć gdy ASF pojawi się po zachodniej stronie Wisły. Jeżeli się pojawi, a wszyscy specjaliści twierdzą, że może, USA przestaną ten produkt odbierać i będziemy balansowali na krawędzi ryzyka. Oczywiście ASF obecnie wyhamowuje ze względu na okres zimowy, ale w tym roku na wiosnę była lawina zachorowań u świń i przekroczyliśmy 200 przypadków licząc od 2014 r. - przypomniał.

W ocenie prezesa UPEMI o każdy rynek eksportowy należy walczyć, bo branża ma dziś wiele do zyskania, ale jeszcze więcej do stracenia.

- Jako UPEMI rozpoczęliśmy kampanię promująca polską wołowinę na rynku japońskim. Chcemy także rozpocząć ekspansję wołowiny do USA i Kanady. Musimy ciężko pracować żeby nie wydarzyły się sytuacje jak teraz, że przez jednego urzędnika amerykańskiego mogliśmy stracić dochodowy eksport do USA. Cała branża była mocno podekscytowana. Organizacje branżowe wspierały ministra i weterynarię i po tygodniu udało się przywrócić eksport przynajmniej w ¾. Mamy nadzieję, że to się nie powtórzy - dodał.

W drugiej części dyskusji, poświęconej modzie na wegetarianizm i ograniczanie spożycia mięsa, Wiesław Różański zauważył, że WHO od paru lat w sposób bardzo negatywny przedstawia spożywanie mięsa czerwonego.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,48

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.