PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

FRSiH 2019: Handel szuka nowej tożsamości: CSR, ekologia, zero waste

www.portalspozywczy.pl 5 listopada 2019 14:27

FRSiH 2019: Handel szuka nowej tożsamości: CSR, ekologia, zero waste Fot. PTWP

Edukacja konsumenta, także najmłodszego, marnowanie żywności, trendy roślinne - o tych tematach rozmawiali uczestnicy debaty "Handel szuka nowej tożsamości: CSR, ekologia, zero waste" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019.

Ewa Gayny, dyrektor ds. relacji zewnętrznych w grupie spółek Danone podkreśliła, że relacje w łańcuchu dostaw to coś więcej niż współpraca biznesowa.

- Są one oparte na wspólnocie postaw i społecznej odpowiedzialności biznesu. Od lat 70 w Danone zdajemy sobie sprawę, że nasza odpowiedzialność nie kończy się na drzwiach fabryki czy biura. Cały łańcuch od dostawcy po odbiorcę powinien być oparty na tych wartościach. Jeżeli nasze cele biznesowe współgrają z celami ONZ to chcemy żeby partnerzy biznesowi dzielili z nami tę optykę. Chcemy mieć pewność że nasi partnerzy pracują na tych samych wartościach. Chcemy łączyć się w działaniach społecznych, tworzyć z nimi wspólne projekty społeczne, jak pracujemy i w co się angażujemy i tym kierujemy się w Danone - podsumowała.

Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej wskazała, że odpowiedzialność producentów piwa zaczyna się już tam gdzie uprawiane są surowce i pobierana woda, a kończy na półkach sklepowych i poziomie konsumenta.

- Każdy producent jest odpowiedzialny za własny produkt. Piwo nie jest dla wszystkich. Są pewne grupy, które nie powinny po nie sięgać. Chcemy przestrzegać tych zasad i pracujemy nad tym żeby dzieciaki nie kupowały piwa i innych produktów. Dlatego przed dużymi wydarzeniami, które obsługujemy jak Pol'and Rock uczymy jak odmawiać nieletnim sprzedaży alkoholu - dodała.

Renata Juszkiewicz, prezes zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji zauważyła, że dzisiejsze tempo zmian na rynku rodzi nowe wyzwania, które wymagają szybkiej reakcji.

- Potrzebne jest dobre partnerstwo, współpraca, wzajemne rozumienie i wyjaśnianie trudnych tematów. Nad tym wszystkim mamy prawo, które nas zobowiązuje do pewnych zachowań - dodała.

Justyna Przybylska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i CSR w sieci Kaufland opowiedziała o programie "Reset Plastic".

- Edukujemy dzieci w wielu 3-6 lat w każdym mieście, w którym znajduje się nasz sklep. W tym roku akcja objęła już  600 przedszkolaków, a cała edycja jesienna obejmie 1200 dzieci. Na 2020 rok przewidujemy kolejny etap rozwoju programu. W roli edukatorów występują nasi pracownicy biur, marketów, ale i członkowie zarządu. Dzięki temu uwierzyliśmy nie tylko w to, że możemy eliminować plastik z otoczenia, ale także wpływać na kolejne pokolenia - przyznała.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,84

  • Min

    1,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.