Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

FRSiH: O wyborze produktów często decydują emocje

www.portalspozywczy.pl 17 października 2016 20:18

Do zbudowania mocnej marki potrzebna jest przede wszystkim stała obecność produktu na półce. Towar musi być widoczny. Ważne jest także dotarcie do emocji konsumenta – podkreślał podczas debaty FRSiH Edward Bajko, prezes zarządu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.



Wystąpienie prezesa Spomleku otworzyło debatę „Proces budowania marki od no name do produktu markowego”. Jako case study przedstawiciel branży mleczarskiej przedstawił proces budowania marek serów Serenada i Bursztyn. Jednym ze sposobów na zbudowanie silnych produktów w portfolio firmy było odejście od logo na opakowaniu i stworzenie samodzielnych marek. Bardzo ważnym czynnikiem była też stała obecność na półkach sklepowych. Firma postawiła ponadto na reklamy odwołujące się do emocji.

Prezes Spomleku rozróżnił nieemocjonalne zakupy produktów w celu  zaspokojeniu głodu oraz – emocjonalne, kiedy zaspokajamy także innego rodzaje potrzeby. O ile podczas zakupów nieemocjonalnych znaczenie ma cena, o tyle przy zakupach emocjonalnych decydują inne czynniki. Coraz częściej kupujemy i spożywamy konkretne produkty spożywcze dla przyjemności, z pewnego rodzaju snobizmu czy z powodu okazji. Zmienia się styl konsumpcji, nawyki i sposób życia. Z tego powodu, zdaniem Bajko, warto segmentować klientów ze względu na nastrój zamiast tradycyjnego podziału na wiek czy płeć.

Prezes Spomleku podkreślił również, że budowanie marki polskiego produktu należałoby zacząć od wzrostu świadomości konsumenckiej - zanim świat uwierzy, że mamy świetne produkty, sami musimy w to uwierzyć. Powinniśmy stworzyć coś na kształt dobrego snobizmu na polską żywność i bez kompleksów zacząć chwalić to, co polskie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,59

  • Śr

    1,66

  • Min

    1,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.