Galeria handlowa powinna przejść modernizację lub rozbudowę po około 7-10 latach

Autor: dlahandlu.pl 24 marca 2016 10:25

Polski segment centrów handlowych jest już rynkiem dojrzałym, jeśli potrzebuje jakiejś zmiany to zdecydowanie jakościowej, nie ilościowej. E-handel coraz mocniej obniża liczbę odwiedzających sieci handlowe i galerie, a klienci stali się bardziej wymagający - cenią sobie komfort zakupów. Wzrasta więc liczba modernizowanych obiektów handlowych. To silny trend na 2016 rok.

W Polsce jest coraz mniej miejsca na nowe obiekty, a marki deklarują raczej rozwój w dotychczasowych lokalizacjach, niż otwieranie nowych sklepów. Według danych JLL, 2016 rok będzie spokojniejszy pod względem nowych otwarć, niż poprzedni. Jeśli plany zostaną zrealizowane w terminie, rynek może urosnąć o 358 tys. mkw.

Dużo wyraźniejszym trendem będą wszelkiego rodzaju rozbudowy, przebudowy i remonty, a wszystko dlatego, że polskie galerie się starzeją. Pierwsze powstały ponad 20 lat temu i już dawno przestały spełniać wymagania rozwijającego się rynku. Chcąc sprostać coraz bardziej świadomym klientom, inwestorzy muszą swoje obiekty zmieniać, uatrakcyjniać i modernizować. – Jednym z głównych powodów zmian jest podnoszenie komfortu zakupów i spędzania czasu. Te czynniki zaczynają być istotne także w rywalizacji pomiędzy centrami w poszczególnych miastach – przyznaje Maciej Kiepal, szef sprzedaży w polskim oddziale firmy Armstrong produkującej akustyczne sufity podwieszane montowane w sklepach i galeriach handlowych.

Odświeżenia potrzebują nie tylko centra pierwszej generacji, również te najbardziej topowe, ale już nie najmłodsze obiekty. Przed tymi ostatnimi klienci i sieci handlowe stawiają bardzo wysokie wymagania. Dlatego w ostatnich latach przebudowy przeszły m.in. warszawskie centra: Galeria Mokotów, Arkadia, Atrium Promenada, Blue City, a kilka lat wcześniej Klif. Z remontem niedawno ruszyło również Alfa Centrum w Białymstoku, a łódzka Manufaktura na inwestycje i remonty wyda w tym roku 5 mln zł. W sumie w minionym roku rozbudowie uległo aż 15 galerii handlowych.

Oprócz starzenia się obiektów, powodem zmian są również rosnące wymagania klientów
i dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce. Sklepy internetowe są tak wygodną,
a bywa, że również tańszą alternatywą dla tradycyjnego handlu, że coraz trudniej jest nakłonić klientów na wizytę w galerii. Według prognoz w tym roku wartość e-handlu wzrośnie w Polsce o 15 proc. osiągając poziom ok. 38 mld zł. Nic więc dziwnego, że już od jakiegoś czasu deweloperzy i zarządcy myślą o swoich obiektach nie tylko w kontekście zakupów, ale również miejsc, gdzie można przyjemnie spędzić czas, zjeść obiad i spotkać się ze znajomymi. Nowe funkcje wymagają specjalnej oprawy, odpowiedniego klimatu wnętrz, który tworzą elementy wystroju jak sufity, oświetlenie czy elementy małej architektury. Standardem stały się strefy darmowego Wi-Fi, coraz częściej galeria wyposażona jest w beacony. Nowinki technologiczne jednak nie wystarczają. Dziś walka rozgrywa się o komfort odwiedzających. – O ile kilka lat temu w ramach renowacji wymieniano głównie instalacje techniczne, by przystosować obiekt do nowych wymogów bezpieczeństwa i sanitarnych, to dziś zmiany podążają w kierunku dbania o samopoczucie odwiedzających. Stąd główny nacisk na przyjazną akustykę i designerski wystrój – przyznaje Maciej Kiepal. – Klimat wnętrz musi sprawić, że będziemy chcieli tu spędzić dużo czasu. A nadmierny hałas raczej nie zachęca do pozostania w galerii czy sklepie na dłużej – dodaje.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,72

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.