Galeria Metropolia dworcem niezgodnie z prawem? PKP Intercity podejmie kroki

Autor: gazeta.pl 17 marca 2018 05:59

"PKP Intercity nie zawarło umowy z Galerią Metropolia uprawniającej do sprzedaży biletów" - pisze PKP IC w oświadczeniu i oznajmia, że podejmie kroki prawne przeciwko gdańskiej galerii. Takie same zarzuty stawia spółka SKM Trójmiasto, a władze galerii, którą niedawno przemianowano na dworzec, szykują się do jej otwarcia w kolejną niedzielę objętą zakazem handlu - podaje trójmiejska gazeta.pl

„PKP Intercity nie zawarło żadnej umowy z Galerią Metropolia uprawniającej do sprzedaży biletów tego przewoźnika. Sprzedaż biletów dokonywana jest za pośrednictwem internetowego systemu e-IC w kasach funkcjonujących na terenie tego obiektu i odbywa się w sposób nieuprawniony” – pisze PKP IC w oświadczeniu. „Takie działania nie zapewniają klientom, a więc pasażerom pociągów PKP Intercity, rzetelnej i prawdziwej informacji, a tym samym naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Są one równocześnie czynem nieuczciwej konkurencji. Wobec zaistniałej sytuacji PKP Intercity podjęło odpowiednie kroki prawne w celu zapobieżenia takim praktykom”.

– Wystosowaliśmy też pismo do dyrekcji Galerii Metropolia z wezwaniem do zaprzestania prowadzenia sprzedaży biletów PKP Intercity za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży e-IC – mówi „Wyborczej” Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP IC.

Andrzej Klein, dyrektor galerii, twierdzi w osobnym oświadczeniu, że do łamania prawa przy sprzedaży biletów w Metropolii wcale nie dochodzi: „Sprzedaż biletów odbywa się zgodnie z prawem, z wykorzystaniem funkcjonalności systemu internetowej sprzedaży e-IC. Spółka Centrum Hevelius nabywa od PKP IC bilet na przejazd z zamiarem jego dalszej odsprzedaży klientowi (...) i nie dokonuje sprzedaży biletów w imieniu firmy PKP IC”.

W oświadczeniu dyrektora Galerii Metropolia czytamy też, że w kasie w galerii wydawane są klientom paragony fiskalne, w których zawarta jest informacja, że sprzedawcą biletu jest Centrum Hevelius [spółka zarządzająca galerią – red.], a nie kolejowy przewoźnik.

O tym, że sposób sprzedaży biletów w takiej formie, jak odbywa się to w Metropolii, jest niezgodny z prawem, są jednak przekonani również przedstawiciele SKM Trójmiasto. Jest to według SKM naruszenie m.in. ustaw o transporcie zbiorowym i transporcie kolejowym, godzi w wizerunek SKM, i jest zagrożeniem dla pasażera. Kasa ta nie przyjmuje reklamacji. Jeśli więc kupimy nieodpowiedni bilet tam, a nie w autoryzowanej kasie czy punkcie sprzedaży (nawet w kioskach ruchu sprzedający odbywają szkolenia ze sprzedaży biletów SKM), to trudno będzie nam potem dochodzić swoich praw.

Budynek galerii stoi przy samym Dworcu Gdańsk Wrzeszcz, przy jednym z wejść do galerii znajduje się peron SKM i kładka, w jednym z boksów centrum handlowego powstały dwie kasy biletowe, poczekalnia. Udało się zmienić też wspomniany status użytkowania, bo Urząd Miejski w Gdańsku, który przyjął zgłoszenie, niewiele mógł zrobić.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,06

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7990

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.