Gastronomia intratnym biznesem dla stacji benzynowych

Autor: Puls Biznesu 9 maja 2014 09:19

Jedzenie to świetny biznes - uważa branża paliwowa i przekonuje, że miejsca dla przydrożnych barów już nie ma - pisze "Puls Biznesu".

3 mln parówek i 650 tys. litrów kawy miesięcznie. To nie wyniki sieci kawiarni czy restauracji, ale... stacji paliw Orlenu, w której działa Stop Cafe. Jak przekonała się branża paliwowa - najlepszy biznes dla stacji benzynowej to gastronomia. Firmy paliwowe prześcigają się w rozbudowywaniu menu i inwestują w kolejne kąciki gastronomiczne, stopniowo wysycając rynek przy drogach, na który chrapkę miało już kilka sieci wyspecjalizowanych w serwowaniu jedzenia.

O przydrożnych restauracjach myślał kiedyś Sfinks. Plan budowy przydrożnej sieci Pitstop Barów zaczął realizować Jan Kościuszko, założyciel upadłego Polskiego Jadła. Wizję kilkuset gastronomicznych placówek dla kierowców snuł też Krzysztof Moska, znany inwestor giełdowy. Zaangażował się kapitałowo w przydrożne Leśne Runo i MrHamburgera. Obecnie obie sieci mają około 30 lokalizacji. To jednak niewiele wobec ponad tysiąca kącików gastronomicznych Orlenu czy choćby 60 operatora małej sieci stacji Moya, spółki Anwim.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,89

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.