Gastronomia pomaga centrom typu convenience

Autor: pr 11 marca 2019 09:23

Rośnie rola stref food court i to nie tylko w dużych galeriach handlowych, kładących nacisk na ofertę gastronomiczną i rozrywkową. Także mniejsze centra typu convenience coraz częściej decydują się na inwestycję w rozwój strefy gastronomicznej.

Wśród klientów, także mniejszych obiektów handlowych, następuje zmiana pokoleniowa. Coraz większy wpływ na rynek mają dziś millenialsi, dla których liczy się także oferta pozahandlowa i liczne udogodnienia podczas zakupów, ze strefami relaksu, dostępem do wi-fi czy ciekawym food court’em na czele.

Zmieniają się także oczekiwania klientów w średnim wieku. Rozwój polskiego rynku retail w ostatnich 10 latach i dynamiczne zmiany, jakie na nim zaszły, sprawił, że również ta grupa zaczęła chętniej wybierać obiekty handlowe, które obok sklepów, oferują także większy komfort.

- Jeszcze kilka lat temu typowy klient centrum convenience wpadał do niego na szybkie zakupy. Zajmowało mu to często mniej niż pół godziny. Zakupy były celowe i zaplanowane, często zdominowane przez wizytę w sklepie spożywczym. Dziś ten czas spędzony także w tego typu obiektach się wydłuża – mówi Marta Drzewiecka, Marketing & Customer Experience Manager w Newbridge Poland, właściciela 3 centrów handlowych

- Powodem jest zmieniająca się na plus oferta centrów convenience. W tej coraz częściej pojawiają się popularne marki modowe, sklepy z elektroniką, kosmetykami, wyposażeniem wnętrz, ale także usługi. Coraz bardziej urozmaicona jest także oferta gastronomiczna – dodaje.

Wyzwanie dla rynku

To sprawia, że centra convenience stają przed podobnym wyzwaniem, co duże galerie. Jednym z nich jest tworzenie komfortowych stref, w których klient może nie tylko zjeść, ale także spędzić czas między zakupami,  odpocząć z dzieckiem, umówić się na spotkanie, popracować, czy po prostu się zrelaksować.

- Małe galerie wciąż nie kojarzą się klientom z ciekawymi strefami gastronomicznymi. To jednak w ostatnich latach ulega zmianie. Na rynku convenience przybywa realizacji, które jakością, ale także rozwiązaniami nie odbiegają od koncepcji realizowanych w dużych obiektach – mówi Drzewiecka.

- W efekcie food court także w tych obiektach przestaje przypominać strefę stołówkową, obsługującą otaczające ją restauracje, ale staje się przestrzenią wielofunkcyjną, w której można zjeść, odpocząć na sofach, pobawić się z dzieckiem czy podładować urządzenie mobilne. To standard, który zaczyna już obowiązywać w dużych i mniejszych miastach – dodaje.

Przykład z Torunia

Przykład? Centrum Handlowe Bielawy. W listopadzie 2018 w tym jednym z najstarszych centrów handlowych w Toruniu przeprowadzono zakrojoną na szeroką skalę modernizację strefy gastronomicznej. W jej efekcie miejsce to przeszło całkowitą metamorfozę.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,25

  • Śr

    3,78

  • Min

    2,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6990
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.