Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Gazetki handlowe odzwierciedlają zmiany na rynku kawy

www.portalspozywczy.pl 18 listopada 2013 14:55

Konsumpcja kawy w Polsce z roku na rok rośnie. Zwiększa się wiedza konsumentów o kawie i oczekiwania z nią związane. Nie dziwi zatem fakt, że kawa to jedna z intensywniej promowanych kategorii w gazetkach handlowych. W ciągu pierwszych dziewięciu m-cy 2013 r. pojawiło się w tym segmencie wielu debiutów produktów, niektóre marki przeszły rebranding opakowań, pojawiły się nowe subkategorie. Rynek kawy jest konkurencyjny i dynamiczny, a gazetki handlowe stanowią odzwierciedlenie wszelkich zmian - wynika z badania firmy Hiper-Com.

Kawa jest jedną z intensywniej promowanych kategorii w gazetkach handlowych. Co więcej ilość zamieszczonych modułów promocyjnych wskazuje na trend wzrostowy.

- Analiza porównawcza trzech pierwszych kwartałów tego roku (styczeń- wrzesień 2013) z analogicznym okresem zeszłego roku wykazała, że liczba modułów promujących kawę w gazetkach handlowych wzrosła aż o 29 proc. Oferta produktów kawowych jest nie tylko liczniejsza, ale i bardziej zróżnicowana w stosunku do poprzednich lat. Na łamach gazetek pojawiły się produkty należące do nowych subkategorii, takie jak rozpuszczalna kawa smakowa czy kawa rozpuszczalna z dodatkiem mielonej. Regularnie pojawiają się nowości należące do asortymentu kaw specjalistycznych takie jak cappucciono, latte, mocha czy machiato. Zauważalny jest także wzrost popularności kaw z segmentu premium - podaje firma Hiper-Com.

Jak dodano w raporcie, rdzeń kategorii nadal stanowi pierwsza trójka: kawa mielona (40,5 proc. wszystkich modułów promujących kawę), kawa rozpuszczalna (38,3 proc.) oraz kawa ziarnista (8,2 proc.).

- Co ciekawe porównanie tegorocznych gazetek z zeszłorocznymi wykazuje, że w przypadku klasycznej kawy rozpuszczalnej ilość promocji zmniejszyła się o 3 pproc., natomiast segment kawy mielonej i ziarnistej zanotowały przyrost modułów promocyjnych. Z drugiej strony przeciwwagę dla spadków promocji klasycznej kawy rozpuszczalnej stanowić może wzrost liczby modułów promujących kawę w saszetkach typu 3w1 (1 punkt procentowy w górę) i 2w1 (0,3 punkty procentowe w górę). W porównaniu do zeszłego roku nie zmniejszył się także udział promocji kaw zbożowych, choć w stosunku do kawy ziarnistej, mielonej czy rozpuszczalnej jest on niewielki (2,5 proc. wszystkich modułów promujących kawę) - podano.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.