Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Gazetki handlowe są w stanie skłonić do zakupu 22 proc. czytelników

Autor: dlahandlu.pl 7 marca 2016 13:52

22% respondentów, którzy przeglądali gazetki w tygodniu poprzedzającym badanie, zadeklarowało, że taka forma komunikacji zachęciła ich do zakupów.

Odpowiedzi takie częściej padały w przypadku kategorii Food (30% zachęconych), gdzie liderem jest Biedronka (58% czytelników gazetki zachęconych do zakupu), a rzadziej w kategorii non-food (13% zachęconych) - lider Rossmann (31% czytelników wyraziło zachęcenie do zakupu).
Sieci o największym zasięgu czytelnictwa gazetek korzystają z klasycznej dystrybucji door to door i w systematyczny sposób ją kontrolują przy użyciu zewnętrznych audytorów.
O ile największym zasięgiem czytelnictwa bez względu na źródło pozyskania pochwalić się może Kaufland (62%), a marka Intermarche (61%) była najczęściej wskazywana przez respondentów, którzy otrzymali druki do skrzynki pocztowej, to jeśli spojrzymy na inne źródła pozyskania gazetki widać duże różnice. Badani, którzy deklarowali zabranie gazetki ze sklepu najczęściej wymieniali: Biedronkę - 30%, Ziko - 19% oraz Superpharm - 16%, natomiast wśród tytułów przeglądanych w internecie (WWW sieci handlowych, aplikacje na smartfony, strony WWW z różnymi gazetkami) dominowały: Saturn - 18%, Bricomarche i Super-Pharm - po 14%.
Badanie Czytelnictwa Gazetek jest prowadzone przez Instytut MANDS raz w miesiącu na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie mieszkańców miast Polski w wieku 18+, metodą MAPI (Mobile Assisted Personal Interview) przy wykorzystaniu tabletów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.