Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Gemius: Najsilniejszym czynnikiem zachęcającym do e-zakupów jest ich całodobowa dostępność

Autor: Gemius 21 września 2017 09:57

Ponad połowa polskich internautów to e-konsumenci.  W 2017 roku 54 proc. polskich internautów kupowało online (w porównaniu z 50 proc. w roku 2016). Najsilniejszym czynnikiem zachęcającym do e-zakupów jest ich całodobowa dostępność (82 proc. wskazań) - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.

 Zakupy online są postrzegane jako nieskomplikowane (41 proc.) i wygodne (44 proc.), ale także tańsze (33 proc.) i zajmujące mniej czasu (39 proc.) niż te w sklepach tradycyjnych. Pozytywną zmianę obserwuje się w przypadku najsłabszego elementu e-zakupów w oczach respondentów – postrzegania zakupów online jako bezpiecznych. Podczas gdy w 2016 roku 43 proc. ankietowanych uważało zakupy w sieci za ryzykowne, w 2017 opinię tę podzielało już tylko 38 proc osób.

─ Wszystko dzieje się zgodnie z planem i przewidywaniami ─ liczba kupujących w internecie rośnie, tak jak wartość całego rynku. Zresztą dotyczy to nie tylko Polski, ale też innych krajów z naszego regionu ─ mówi Marek Molicki, ekspert Gemiusa. ─ Dziś wartość rynku e-commerce w Polsce według różnych źródeł szacowana jest na 36-40 mld złotych i nikt nie ma wątpliwości, że będzie rosnąć. Czynników tego wzrostu jest sporo, ale wystarczy wymienić kilka. Po pierwsze, z każdym rokiem przybywa klientów, dla których zakupy online są zupełnie naturalne ─ to ci najmłodsi. Przybywa również tych, którzy przez lata przekonali się, że zakupy w sieci są bezpieczne ─ to kolei ci starsi. Po drugie, zakupy stają się coraz wygodniejsze i dostępniejsze ─ wielu sprzedawców zrozumiało, że bez mobile nie mają przyszłości, tak jak bez oferowania szybkiej dostawy i przyjaznej dla klientów polityki zwrotu towaru. Nie bez znaczenia jest również to, że sprzedawcy są coraz bardziej świadomi tego, jak skutecznie korzystać z danych oraz narzędzi zwiększających sprzedaż. Warto również zauważyć, że handel w sieci to nie tylko oferta dla klientów indywidualnych, ale również coraz istotniejsza rola handlu b2b ─ podsumowuje Molicki.

Kupujący online są bardzo dobrze zorientowani w ofercie produktowej dostępnej w internecie, a ich świadomość marek serwisów i stron internetowych e-commerce jest bardzo wysoka – jedynie 17 proc. respondentów nie jest w stanie wymienić żadnej nazwy związanej z e-handlem. Najczęściej kupowane produkty to: odzież, dodatki, akcesoria oraz książki, płyty, filmy. Aż 70 proc. badanych kupiło już te produkty w sieci. Ponad połowa e-konsumentów (53 proc.) korzystała z oferty krajowych e-sklepów.

Więcej w raporcie Gemiusa

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.