Gemius: Ponad 90 proc. internautów w czasie reklam w telewizji korzystało ze smartfona

Autor: dlahandlu.pl 22 czerwca 2018 10:04

Gemius: Ponad 90 proc. internautów w czasie reklam w telewizji korzystało ze smartfona Fot. za Fotolia/Gemius

Ponad 90 proc. polskich internautów w czasie bloków reklamowych w telewizji korzystało ze smartfona. Jedna trzecia przeglądała w tym czasie aplikacje społecznościowe, a co piąta osoba grała w gry - wynika z analizy firmy Gemius.

Gemius zbadał, jak wyglądała konsumpcja reklam telewizyjnych wśród użytkowników internetu w kwietniu 2018 roku. Analiza była możliwa dzięki wykorzystaniu autorskiej metodologii badania gemiusAdReal, która pozwala na pomiar reklam wyświetlanych już nie tylko na komputerach osobistych i laptopach, ale także na smartfonach oraz w telewizji. 

Z danych wynika, że w ciągu doby występowały istotne współzależności pomiędzy korzystaniem z komputerów osobistych, laptopów, smartfonów i telewizorów. Okazuje się, że smartfon towarzyszył internautom od świtu do nocy – aktywność użytkowników korzystających z tego urządzenia wzrastała stopniowo od wczesnych godziny porannych aż do wieczora, gdzie między godziną 20 a 21 osiągnęła szczyt (źródło: dane dla internautów i top 4 kanałów tv, kwiecień 2018). Podobny rozkład godzinowy konsumowania treści zaobserwowano także wśród internautów, którzy łączyli się z siecią za pomocą komputerów osobistych i laptopów, natomiast pozostawał on na niemal dwukrotnie niższym poziomie. Dużo bardziej zróżnicowany był jednak dzienny rozkład oglądania telewizji (badanie objęło cztery najbardziej liczące się na rynku kanały tv: Polsat, TVN, TVP1 i TVP2). Do godziny 15 konsumpcja tego medium znajdowała się na najniższym poziomie pośród badanych urządzeń, natomiast od godziny 16 zaobserwowano gwałtowny wzrost.

W kwietniu 2018 roku najwyższa konsumpcja na wszystkich trzech urządzeniach wystąpiła po godzinie 20, a w przypadku telewizora i smartfona szczyty korzystania z tych urządzeń przypadły na ten sam moment – godzinę 21. Gemius zbadał, jak ta sytuacja wpłynęła na konsumpcję reklam. Z analizy wynika, że 93 proc. internautów przynajmniej raz w miesiącu użyło telefonu w czasie telewizyjnych przerw reklamowych. Badania wykazały również, że 28 proc. kontaktów użytkownika z reklamami telewizyjnymi odbyło się przy jednoczesnym korzystaniu z telefonu.

ꟷ Mamy do czynienia z jednoczesną konsumpcją obydwu mediów, co oznacza rozproszenie uwagi odbiorcy i odciągnięcie jego wzroku od ekranu telewizora. Mówimy tu o aplikacjach takich jak serwisy społecznościowe, rozmowy przez telefon czy gaming. Ale zamiast martwić się o nieskuteczność komunikacji, warto pomyśleć o tym jak o szansie – takie dane dają nam możliwość nowego sposobu komunikacji z konsumentem. Dopasowanie treści kampanii online realizowanej na smartfonach do komunikacji w telewizyjnych blokach reklamowych to nowy wymiar optymalizacji omnichannel ꟷ komentuje Marta Sułkiewicz, dyrektor sprzedaży międzynarodowej w Gemiusie.

Analizę zachowań konsumentów przed telewizorem Gemius pogłębił o zbadanie tego, co internauci robili w sieci w trakcie przerw reklamowych. Okazuje się, że najczęściej przeglądali aplikacje społecznościowe (33 proc.). Ponad jedna piąta konsumentów grała w tym czasie w gry na smartfonie (21 proc.). W dalszej kolejności wykorzystywane były aplikacje do komunikacji, w tym tradycyjne rozmowy przez telefon (8 proc.) oraz aplikacje służące do robienia zakupów online (6 proc.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,64

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7934
Ilość aktualnych ofert: 485670

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.