Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Gemius: Rośnie popularność e-zakupów w mniejszych miastach

Autor: dlahandlu.pl 12 października 2017 15:38

Gemius: Rośnie popularność e-zakupów w mniejszych miastach Fot. Shutterstock.com

Kupujący w sieci w 2017 roku to przeważnie osoby poniżej 50. roku życia (88 proc.), ze średnim lub wyższym wykształceniem (77 proc.), mieszkające w mieście (74 proc.) i dobrze oceniające swoją sytuację finansową (51 proc.). Nieco większymi fanami e-handlu są także kobiety (53 proc.) - wynika z raportu Gemiusa.

Najnowszy raport pokazuje, że w porównaniu z rokiem 2016 wśród kupujących online wzrósł odsetek osób w wieku 25-34 lat (obecnie jest to 29 proc. kupujących w porównaniu z 26 proc. w 2016 roku) i mieszkańców mniejszych miast (44 proc. w porównaniu z 40 proc. rok wcześniej). Na rzecz grupy z wykształceniem średnim i niższym zmalał udział osób z wykształceniem wyższym. Obecnie ukończenie wyższej uczelni deklaruje co trzeci polski e-konsument (30 proc. w porównaniu z 35 proc. w 2016 roku). Kupujący w sieci coraz lepiej oceniają swoją kondycję finansową – odsetek osób deklarujących ją jako dobrą rośnie od co najmniej dwóch lat i obecnie wynosi 51 proc. (w roku 2016 było to 46 proc.).

W porównaniu z ubiegłym rokiem liczba e-konsumentów robiących zakupy w zagranicznych serwisach wzrosła z 10 do 16 proc. – Użytkownicy szukają tam produktów bardziej przystępnych cenowo oraz niedostępnych w Polsce. Wpływ na wzrost tego odsetka może mieć także wniosek ustawodawczy na poziomie Unii Europejskiej przewidujący zakaz stosowania geoblokowania oraz ujednolicenie cen przesyłek międzynarodowych – dodaje ekspertka Gemiusa.

Według badanych największą zaletą e-zakupów jest ich całodobowa dostępność (82 proc. wskazań). Na kolejnych miejscach w czołówce motywatorów zakupów online znalazły się: wygoda, rozumiana jako brak konieczności jechania do sklepu (77 proc.), oraz nieograniczony czas na wybór poszukiwanego produktu (76 proc.).

Tym, co mogłoby zachęcić badanych do jeszcze częstszych zakupów w e-sklepach, są przede wszystkim dwa atrybuty związane z finansami – niższe koszty dostawy (62 proc. wskazań) oraz niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych (58 proc.). Natomiast wśród problemów, na które najczęściej wskazują e-konsumenci, oceniając zakupy w sieci, znalazły się: długie oczekiwanie na dostawę (38 proc.), wysokie koszty dostawy (37 proc.) oraz natrętne reklamy produktów, już wcześniej obejrzanych przez kupujących (36 proc.).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,26

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.