GfK: Co drugie dziecko w Polsce posiada oszczędności

Autor: dlahandlu.pl 26 października 2018 11:31

GfK: Co drugie dziecko w Polsce posiada oszczędności Fot. Shutterstock

Większość dzieci w wieku 5-17 lat dysponuje własnym budżetem, pochodzącym w dużym stopniu z kieszonkowego – wynika z raportu GfK „Junior Shopper 2018”, na temat preferencji i zwyczajów zakupowych dzieci i młodzieży.

Największy udział w budżecie dzieci stanowią pieniądze otrzymywane z konkretnym przeznaczeniem (ok. 45 proc.). Pozostałe składowe budżetu to pieniądze, które młodzi nabywcy otrzymują na prezent i marginalnie z tytułu wykonywania prac domowych oraz sezonowych prac zarobkowych.

- Dzieci oszczędzające pieniądze robią to w dużej mierze z myślą o konkretnym zakupie lub celu, który jest zróżnicowany ze względu na wiek i płeć. O ile dziewczęta częściej myślą o zakupie smartfonu czy wyjeździe wakacyjnym lub wycieczce, to chłopcy zdecydowanie wolą kupno roweru czy skutera oraz gry komputerowej. Nastolatkowie, dla których własny wygląd przybiera na znaczeniu, zaczynają oszczędzać z myślą o zakupie odzieży, ale także np. na kurs prawa jazdy - mówi Renata Twardowska, analityk GfK w dziale Consumer Panels & Shopper.

Ponad połowa dzieci w wieku 5-17 lat posiada własny smartfon, niemal jedna trzecia laptop, a co dziesiąte dziecko – telefon komórkowy. W ciągu ostatniego roku co dziesiąte dziecko kupiło te urządzenia za swoje pieniądze.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu, smartfony oraz telefony komórkowe były najczęściej kupowane w salonach operatorów sieci komórkowej. Po laptopy, konsole do gier i tablety najczęściej wybierano się do dużych marketów z elektroniką. Dokonując zakupu sprzętu elektroniki użytkowej dla siebie lub dla swoich dzieci, rodzice często konsultują z nimi swoją decyzję. Dzieci mają znaczący wpływ na wybór modelu bądź marki.

- Posiadane przez dzieci urządzenia elektroniki użytkowej mają bezpośrednie przełożenie na spędzanie przez nie wolnego czasu. Wśród młodego pokolenia dużą popularnością niezmiennie cieszy się internet. Obecnie 86 proc. dzieci i młodzieży w wieku 5-17 lat deklaruje korzystanie z internetu. W porównaniu z rokiem ubiegłym, odsetek ten wzrósł o 5 pp. Internet jest wykorzystywany przez dzieci głównie w celach rozrywkowych i komunikacyjnych (gry, słuchanie muzyki, oglądanie zdjęć, korzystanie z portali społecznościowych). Zdecydowanie najbardziej popularnym portalem społecznościowym jest Facebook. W drugiej kolejności, ze znaczną stratą do lidera, Instagram – dodaje Renata Twardowska dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    14,74

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.