Gfk: Drogerie to największy beneficjent świątecznych zakupów

Autor: GfK, www.dlahandlu.pl 21 grudnia 2016 15:02

Niemal 65 proc. Polaków oczekuje, iż kosmetyki znajdą się wśród prezentów gwiazdkowych znalezionych pod tegoroczną choinką. Drugą ważną spodziewaną kategorią jest kategoria odzieżowo-obuwniczo-bieliźniana. Prawie 44 proc. respondentów spodziewa się znalezienia pod swoją choinką tego typu prezentów.

Obydwie kategorie prezentów są popularne ze względu na występującą na rynku mnogość marek, cen, poziomów jakości i stylów. To daje konsumentom możliwość dopasowania rodzaju prezentu do zarówno swoich możliwości budżetowych, jak i gustu, preferencji, oczekiwań i potrzeb obdarowywanych. Inne kategorie artykułów zwyczajowo wybieranych na prezenty nie dają konsumentom tak dużej elastyczności przy wyborze.

Wybrane kategorie społeczno-demograficzne w sposób oczywisty determinują oczekiwania co do charakteru prezentów choinkowych. Mężczyźni częściej niż kobiety oczekują prezentów z kategorii elektroniki użytkowej (odpowiednio 11 i 4 proc.), mediów (24 i 20 proc.) i nieznacznie sprzętu sportowego (11 i 8 proc.). Z kolei kobiety częściej niż mężczyźni oczekują prezentów z kategorii „ubraniowych” (odpowiednio 48 i 39 proc.), kosmetycznych (70 i 59 proc.) i artykułów spożywczo-alkoholowych (24 i 19 proc.). Równie mocno oczekiwania prezentowe różnicują wiek i wykształcenie respondentów. Oraz, co oczywiste, posiadanie dzieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,36

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.