Gfk: Kim są polscy internauci i czego szukają w sieci?

Autor: dlahandlu.pl za Gfk 13 kwietnia 2017 09:45

Gfk przebadało populację internautów w wieku od 15 do 55 lat, zamieszkującą w miastach powyżej 100 tys. i mających dostęp do sieciowych sklepów z odzieżą. Liczbę takich osób oszacowano na 6 mln osób. W tej grupie miesięczny łączny zasięg serwisów poświęconych modzie, ubiorom, oferujących odzież, wynosi 38 proc., czyli około 2,3 mln osób.

Przeciętna osoba z tej grupy 2,3 mln osób odwiedza miesięcznie około 5 serwisów z kategorii moda, dokonuje wówczas 25 odsłon, spędza na tych stronach średnio 12,5 minuty. Serwis klienta „A” ma zasięg 0,5 mln osób. Lider kategorii, czyli serwis „B” ma ma z zasięg 1,7 mln osób. Kolejne 2 liczące się serwisy mają zasięgi: serwis „C” – 0,8 mln, a serwis „D” – 0,4 mln. Współzasięgi serwisów „A” z „B” to 0,4 mln osób, a serwisów „A” z serwisem „C” to 0,3 mln, z kolei współzasięg serwisów „A” i „D” to 0,1 mln osób. Zatem podstawowe analizy wynikające z powyższych danych ilustrują, iż w grupie osób korzystających z serwisu „A” (o liczebności 0,5 mln):

- osoby odwiedzają miesięcznie 6,7 różnych serwisów w ramach kategorii, dokonują średnio 37 odsłon, z czego 17 serwisu „A”, spędzając na przeciętnym serwisie 17 minut, z tego 6 minut na serwisie „A”,
- 32 proc. z nich, czyli 0,16 mln, w danym miesiącu kupiło cokolwiek na stronach badanych serwisów A, B, C, lub D, a 8 proc., czyli 0,04 mln, kupiło cokolwiek na stronie serwisu „A”,
- ich profil demograficzny to: 75 proc. kobiety, 25 proc. mężczyźni, 53 proc. w wieku 15-30 lat, 27 proc. w wieku 30 – 40 lat, 20 proc. w wieku 41-55 lat, 32 proc. z nich ma dzieci w wieku do 10 lat,
- 51 proc. ma wykształcenie średnie lub niższe, 49 proc. wykształcenie wyższe, 12 proc. ocenia nisko swoją sytuację ekonomiczną, 63 proc ocenia ją, jako średnią, a 25 proc. jako wysoką.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,72

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.