Gfk: Kupony i zniżki oczami kobiet i mężczyzn

Autor: www.dlahandlu.pl za Gfk 15 lutego 2017 11:29

Wszelkie działania w zakresie marketingu POS, takie jak np. kupony, zniżki, próbki produktów czy ekspozycje na terenie sklepów, mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Czy w tym zakresie istnieją różnice między mężczyznami i kobietami? Jeżeli sprzedawca kieruje swoją ofertę do kobiet, czy powinien stosować określone działania? Badania Gfk dowodzą, iż płeć jest znaczącym czynnikiem różnicującym postawy wobec różnych koncepcji marketingu POS.

Przedstawiciele obojga płci zgodnie stwierdzają, że informacje dostępne na regałach sklepowych są najważniejszym czynnikiem podczas promocji (odpowiednio 43 i 45 proc.), to już jednak ich opinie na temat kuponów i broszur/ulotek są rozbieżne. Obie wymienione formy aktywności ważniejsze są dla kobiet. 42 proc. kobiet, wobec 39 proc. mężczyzn, pozytywnie odbiera kupony, w przypadku broszur/ulotek rozbieżność jest już większa, bo odpowiednio 41 do 33 proc.

Jak zatem można skutecznie wpływać na decyzje zakupowe panów? Skuteczniejsze powinny okazać się próbki produktów, porównywarki cen oraz ekspozycje na terenie sklepów. Te formy marketingu POS za atrakcyjne uważa 40 proc. mężczyzn.

Badanie GfK FutureBuy 2016 zostało przeprowadzone na próbie 20 000+ konsumentów w wieku 18+ z 20 krajów. Zawiera odpowiedzi na pytania dotyczące zakupów online na tle kanałów tradycyjnych, procesu wyboru produktu/usługi, płatności mobilnych oraz liderów opinii i innowacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,98

  • Śr

    8,06

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8016

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.