Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

GfK: Smarfony kupujemy głównie w sklepach detalicznych z elektroniką użytkową

Autor: dlahandlu.pl 31 sierpnia 2018 14:32

GfK: Smarfony kupujemy głównie w sklepach detalicznych z elektroniką użytkową Fot. Shutterstock

W pierwszej połowie 2018 roku w skali globalnej sprzedano 693,5 mln smartfonów. Całkowite przychody wzrosły o 3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosły 215,3 mld euro. Widoczny staje się trend wzrostowy w zakupach urządzeń premium, który przyczynił się do wzrostu średniej ceny sprzedaży o 4 proc. – wynika z analizy GfK.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży w Polsce, najbardziej popularne są sklepy detaliczne z elektroniką użytkową. Kanał sprzedaży internetowej zyskuje popularność z uwagi na wygodę, oszczędność i pełniejsze opisy poszczególnych funkcji urządzeń. Sprzedaż w kanale tradycyjnym wyraźnie dominuje, jednak sprzedaż internetowa stanowiła w pierwszej połowie 2018 roku 15 proc. całkowitej sprzedaży, co oznacza nieznaczny wzrost (o 2 punkty procentowe) w porównaniu z pierwszym półroczem roku 2017. Obecność w handlu tradycyjnym jest istotna, na znaczeniu zyskuje jednak obecność online.

- Popyt na smartfony w Polsce jest stosunkowo stabilny pod względem liczby urządzeń, jednak branża telefonów komórkowych pozostaje silna i odporna, na co wskazuje między innymi rosnąca popularność urządzeń klasy premium. Coraz więcej konsumentów zwraca także uwagę na odpowiedzialność społeczną, ochronę środowiska i sprawiedliwy handel – nie kupują nowego smartfona, dopóki stary wciąż działa. Cykl życia produktu wydłuża się, a klienci są gotowi zapłacić więcej za ulepszone funkcje lub dodatkowe korzyści. W rezultacie rośnie popyt na urządzenia w cenach premium. W Polsce popyt na smartfony z segmentu cenowego powyżej 500 euro wzrósł w ostatnim roku o 20 proc. – mówi Maciej Piekarski, analityk GfK w zakresie rynku smartfonów.

Niemal 20 proc. sprzedawanych obecnie smartfonów w Polsce umożliwia odtwarzanie filmów w wersji 4K. Dzięki temu smartfony stają się, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, urządzeniami osobistymi wykorzystywanymi do gier oraz wysokiej klasy rozrywki muzycznej i filmowej. Po zapowiadanym wprowadzeniu technologii 5G, zwiększy się jakość oferowanych doświadczeń w zakresie aplikacji typu multiplayer czy udostępniania treści.

Rosnąca popularność funkcji smart daje coraz więcej możliwości do wykorzystania kontrolowanych głosowo interfejsów opartych na big data i sztucznej inteligencji. Technologia asystenta głosowego umożliwia wykorzystanie wbudowanej opcji sztucznej inteligencji w różnych urządzeniach domowych smart. Połączenie asystenta głosowego z czujnikami rozpoznającymi gesty otwiera nowe, obiecujące możliwości. Smartfony z ulepszoną łącznością mobilną, grami w trybie multiplayer oraz dostępem do rzeczywistości wirtualnej, wzbogacają możliwości wzajemnej interakcji konsumentów i zapewniają nowe, wykraczające poza granice wyobraźni doświadczenia.

W skali globalnej widać wyraźne znaczenie krajów rozwijających się. Wschodzące rynki azjatyckie, w tym Indie oraz rynek chiński, odpowiadały w pierwszej połowie 2018 roku za około 41 proc. całkowitej sprzedaży smartfonów na świecie. Najbardziej istotny pozostaje region Azji i Pacyfiku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.