GK Żywiec z zyskiem na poziomie 298 mln zł. Pomógł brak oferty konkurenta w jednej z sieci handlowych

Autor: www.dlahandlu.pl 10 lutego 2016 09:34

GK Żywiec z zyskiem na poziomie 298 mln zł. Pomógł brak oferty konkurenta w jednej z sieci handlowych fot. za grupazywiec.pl

W roku 2015, zysk z działalności operacyjnej Grupy Kapitałowej Żywiec wyniósł 284 mln złotych, co stanowi wzrost o 100,6 % w porównaniu do roku poprzedniego. Grupa Kapitałowa  osiągnęła zysk netto wynoszący 298 mln złotych (w roku 2014: 159 mln złotych). Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży zwiększyły się o 1,3 %, osiągając wartość 3 132 mln złotych. Wolumen sprzedaży piwa wyniósł 11,6 mln hektolitrów, w porównaniu z 10,7 mln hektolitrów w roku 2014.

- Rok 2015 był trudny dla rynku piwa zarówno pod względem ilościowym jak i wartościowym. Otrzymująca się intensywna konkurencja cenowa w połączeniu z dalszym wzrostem znaczenia nowoczesnego kanału sprzeday, w tym przede wszystkim dyskontów, doprowadziła do spadku cen piwa. Te trendy rynkowe pozostają wyzwaniem dla rentowności całej branży. Aby zmierzyć się z tymi wyzwaniami, ulepszyliśmy nasza strategie handlowa ukierunkowana na wzmocnienie
marek i odzyskanie konkurencyjności cenowej. Pozytywny wpływ na nasze wyniki miał take dobry sezon letni oraz brak oferty konkurenta w jednej z sieci handlowych. Wszystkie te działania oraz sprzyjające okoliczności doprowadziły do zwiększenia wolumenu sprzeday o blisko 1 mln hektolitrów w ciągu roku. Przeprowadziliśmy równie restrukturyzacje naszej organizacji, mając na celu znaczne obniżenie kosztów. W rezultacie, pomimo znacznego wzrostu sprzeday, nasze koszty nieznacznie się zmniejszyły o 3,5% w porównaniu z rokiem 2014.
Początkiem roku 2016 sfinalizowaliśmy transakcje sprzeday 80% udziałów w Distribev – spółce zajmującej się sprzedażą i bezpośrednią dystrybucja do kanałów detalu tradycyjnego i gastronomii, partnerowi strategicznemu Grupie Orbico (...).  Spodziewamy się, że rynek piwa w 2016 roku pozostanie na podobnym poziomie w ujęciu ilościowym, natomiast
w ujęciu wartościowym nieznacznie spadnie. Wszelkie nowe podatki pośrednie (np. „podatek od sprzeday w sieciach”) wpłyną w sposób negatywny na ten trend (...) - komentuje zarząd GK Żywiec.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • bm 2016-02-11 11:57:35

    Tym konkurentem była Kompania Piwowarska, a siecią handlową Żabka/Freshmarket

  • niewolnik 2016-02-10 11:53:33

    konkurent nie dał w łapę i nie było go na półkach?

    prokuratura już bada te wątki

    też mi sukces

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.