Global Data: Na walentynkach najwięcej zyskają dyskonty

Autor: dlahandlu.pl 7 lutego 2018 10:27

Global Data: Na walentynkach najwięcej zyskają dyskonty Fot. Shutterstock.com

W tym roku konsumenci w Wielkiej Brytanii planują wydać 1,1 miliarda funtów na prezenty i karty podarunkowe dla bliskich, z okazji walentynek. Jednak wzrost sprzedaży zwolni do 0,7 proc., z 1,4 proc. rok wcześniej. Przyczynią się do tego między innymi: osłabienie zaufania konsumentów, oszczędności w budżetach domowych oraz rosnąca popularność dyskontów.

Według raportu GlobalData Valentine z 2017 roku, konsumenci nadal negatywnie postrzegają święto walentynkowe - mniej niż jedna trzecia kupujących uważa, że ​​ubiegłoroczne walentynki były dla nich ważne, a 31,7 proc. aktywnie próbowało uniknąć okazji do zakupów.

Eleanor Parr, analityk ds. handlu detalicznego w GlobalData, zauważa, że w przeszłości walentynki były postrzegane jako okazja do obsypania bliskich luksusowymi prezentami, jednak to się zmienia. – Ponieważ 45,8 proc. konsumentów w zeszłym roku uznało, że walentynki to strata pieniędzy a 56,2 proc. uważa, że kosztują za dużo, oczekuje się, że konsumenci będą bardziej skłonni do kupowania tańszych prezentów w dyskontach - mówi.  

- Rok 2017 był sukcesem dla wielu dyskontów. W tym roku prawdopodobnie te sieci zyskają dalszy udział w rynku walentynkowym, ponieważ nadal poprawiają postrzeganie swoich produktów, wprowadzając więcej luksusowych opcji - dodaje.

Sprzedawcy detaliczni szukają alternatywnych źródeł przychodów, chcąc podnieść poziom sprzedaży z okazji walentynek. Przykładem jest rosnąca tendencja do kupowania walentynkowych prezentów dla zwierząt domowych – Notonthehighstreet oferuje stronę poświęconą dziwacznym pomysłom na prezent dla domowych ulubieńców.

Co więcej, niedawno pojawił się nowy trend, sprowadzony z USA, który polega na świętowaniu 13 lutego kobiecych przyjaźni, tzw. Galentine’s Day. Oczekuje się, że w 2018 roku więcej marek i sprzedawców będzie zarabiać na tym święcie. Przykładowo moonpig.com i Etsy oferują w tym roku karty Galentine’s Day, a sprzedawcy detaliczni wykorzystują okazję, aby promować produkty odpowiednie dla kobiet na portalach społecznościowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8174

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.