GlobalData: Akcje wycofywania plastiku ze sklepów to dobry kierunek dla detalistów

Autor: dlahandlu.pl 10 października 2018 14:33

GlobalData: Akcje wycofywania plastiku ze sklepów to dobry kierunek dla detalistów Fot. Shutterstock

Akcje podejmowane przez różne sieci detaliczne, mające na celu ograniczenie wpływu ich działalności na środowisko naturalne, idą w parze z oczekiwaniami konsumentów i opinii publicznej – wynika z najnowszych badań firmy analitycznej GlobalData.

Jak pokazało badanie konsumenckie przeprowadzone przez firmę we wrześniu tego roku, 71,4 proc. konsumentów bierze pod uwagę wpływ swoich decyzji zakupowych na środowisko. W przypadku sieci odzieżowych i obuwniczych jest to 64,2 proc., co pokazuje, że także sprzedawcy detaliczni spoza branży spożywczej muszą wprowadzać zmiany w swoim modelu działalności, by zminimalizować wpływ na środowisko.

- O czasu kiedy serial dokumentalny" Błękitna planeta" stacji BBC pokazał niszczące skutki, jakie wywołują odpady z tworzyw sztucznych w morzu i ich wpływ na organizmy żywe, konsumenci stali się bardziej świadomi. Sklepy muszą więc reagować i wprowadzać zmiany – mówi Emily Salter, analityk ds. handlu detalicznego w GlobalData.

Ostatnio kilka dużych sieci detalicznych ogłosiło plany redukcji plastiku w sklepach, by w ten sposób pokazać konsumentom ich troskę o środowisko naturalne. Przykładem może być Morrisons, który zamierza wprowadzić torby papierowe na sprzedawane luzem owoce i warzywa, a także Lidl, który obiecał zaprzestać używania nie nadających się do recyklingu czarnych plastikowych opakowań.

- Mimo, że wpływ branży detalicznej na środowisko wykracza znacznie poza wykorzystanie plastiku, dane te pokazują, że zwiększa się świadomość konsumentów i coraz więcej z nich rozważa wpływ swoich decyzji zakupowych na środowisko – ocenia Salter.

Mniejsza liczba konsumentów, którzy zwracają uwagę na środowisko naturalne przy zakupie odzieży i obuwia może wynikać z braku świadomości, a także znacznie mniejszej liczby akcji prowadzonych przez sprzedawców detalicznych w tym segmencie. Wyjątkiem jest tu np. „Świadoma Kolekcja” H&M.

- W porównaniu do sieci spożywczych, niewiele sprzedawców odzieży i obuwia podejmuje zobowiązania dotyczące zrównoważonego rozwoju, mimo, że większość konsumentów twierdzi, że podczas zakupów zwracają uwagę na środowisko naturalne. Na konkurencyjnym rynku i w sytuacji gdy kwestie wpływu na środowisko stają się coraz ważniejsze, detaliści muszą klientom jasno przedstawić swoje stanowisko w zakresie zrównoważonego rozwoju – podsumowuje Emily Salter.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.