Google: Analiza mobilnej ścieżki zakupowej pomoże zwiększyć sprzedaż

Autor: dlahandlu.pl 6 grudnia 2016 16:53

Liczba sprzedaży m-commerce w Polsce prawie podwoiła się w ciągu roku. W związku z tym wykorzystanie smartfonów odgrywa niespotykaną dotychczas rolę w trakcie przedświątecznych zakupów. Poznanie mobilnej ścieżki zakupowej, jaką coraz częściej pokonują klienci, może okazać się dla sprzedawców kluczowe, aby zmaksymalizować zyski w tym okresie.

Analiza mobilnej ścieżki zakupowej nawiązuje do najważniejszych momentów, jakie przytrafiają się konsumentowi na drodze do zakupu: kiedy konsumenci stają się świadomi aktualnej potrzeby, kiedy zaczynają rozglądać się za właściwymi dla niej markami i produktami, kiedy identyfikują cechy usługi czy produktu, które mają dla nich największe znaczenie oraz kiedy wybierają najlepszą cenę oraz miejsce i metodę zakupu.

Odzież i obuwie
To kategoria dla której najbardziej charakterystyczna jest spontaniczność decyzji o zakupie. 37% mobilnych klientów zadeklarowało, że podejmuje ją od ręki. 24% konsumentów wyszukuje głównie na smartfonie, a 64% ogląda na nim również wideo dotyczące produktu, którym są zainteresowani. Wygoda okazuje się głównym powodem, dla którego użytkownicy decydują się na korzystanie z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych, gdyż wskazało na nią aż 34% z nich. Klienci oczywiście nie rezygnują z wizyt w sklepach stacjonarnych, jednak aż 25% z nich wskazało, że udało się tam po dokonaniu mobilnych poszukiwań.

Laptopy
Klienci, którzy poszukują laptopów są częściej skłonni na wykorzystanie w tym celu smartfonów niż osoby rozglądające się za produktami z pozostałych omawianych kategorii. 82% respondentów wskazało, że nie byli pewni, co do wyboru najlepszego dla nich laptopa, więc musiało poświęcić na poszukiwanie informacji znacznie więcej czasu niż w przypadku innych artykułów. Dla przedsiębiorcy jest to cenna informacja, ponieważ wskazuje, na jaki kanał promocji powinien postawić, aby dotrzeć do możliwie największej grupy potencjalnych klientów w trakcie podejmowania przez nich decyzji. Ponadto prawie 2 na 5 konsumentów, którzy znaleźli laptop w danym sklepie trafiło tam dzięki informacjom znalezionym w wyszukiwarce.

Meble
84% osób zainteresowanych zakupem mebli rozpoczyna poszukiwania w internecie, a 20% z nich używa w tym celu smartfona. Warto zwrócić uwagę, że 16% konsumentów, którzy znaleźli meble w sieci korzystało z urządzeń mobilnych, a 39% przebywało na zakupach i poszukiwało interesujących ofert na smartfonie.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.