Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Google, Apple, Samsung: czy mobilne płatności przyniosą przełom w 2015 roku?

Autor: dlahandlu.pl 13 kwietnia 2015 10:16

Google, Apple, Samsung: czy mobilne płatności przyniosą przełom w 2015 roku? fot. Fotolia

Oczekuje się, że wyścig o dominację na rynku płatności mobilnych nasili się w 2015 roku. Firma Apple w zeszłym roku wprowadziła Apple Pay, nową usługę płatności mobilnych. Samsung, ze swoim Galaxy S6, dogania czołówkę stawki. W maju, Google zamierza ogłosić nową strategię dla rozwiązania płatniczego Google Wallet. Czy 2015 stanie się więc rokiem płatności mobilnych?

Według najnowszych danych BITKOM, stowarzyszenia niemieckiego przemysłu informatycznego i telekomunikacyjnego, nie więcej niż jedna trzecia wszystkich użytkowników smartfonów chciałaby zapłacić w sklepie swoim telefonem komórkowym, a tylko 7 procent chciałoby zapłacić telefonem w restauracji czy kawiarni. Pomimo tych statystyk, Bernhard Rohleder, dyrektor zarządzający BITKOM, jest przekonany: "W przyszłości płatności mobilne całkowicie zastąpią tradycyjny portfel". Wg Rohledera tak niskie liczby odzwierciedlają jedynie brak punktów akceptacji dla bezgotówkowych płatności mobilnych w wielu kluczowych krajach dla rynku elektronicznych płatności.

Badanie przeprowadzone przez SIX Payment Services w lutym 2015 wśród 199 odwiedzających EUROCIS - targi technologiczne dla handlu - pokazało, że: 50 procent sklepów uważa płatności zbliżeniowe za technologicznego następcę gotówki, głównie w postaci karty płatniczej (46 procent) oraz płatności za pomocą aplikacji na urządzeniu mobilnym (24 procent). Z drugiej strony, tylko 13 procent respondentów ocenia system płatności eksperymentalnie wprowadzony przez Google, za  obiecujący. Kupcy wierzą raczej w sukces nowych, nieznanych jeszcze usług (19 procent).

Aż 43 procent respondentów uważa, że producenci smartfonów, jak Apple i Samsung, zdefiniują przyszłość płatności mobilnych. Dwie trzecie respondentów jest zdania, że giganci oprogramowania, jak Google, przegrają tę bitwę.

W kilku krajach prowadzone są również lokalne inicjatywy wdrażające płatności mobilne. Jednym z takich krajów jest Polska, gdzie swoje systemy płatności mobilnych wdrożyły banki PKO BP i Pekao SA oraz sieć sklepów Biedronka. System wdrożony przez PKO BP otrzymał obecnie nowe wcielenie w postaci Polskiego Standardu Płatności i usługi blik, do którego przystąpiło kilka innych banków.

Od 2006 roku Google eksperymentuje z alternatywnymi metodami płatności, w poprzednich latach projekty firmy znane były pod nazwą Checkout. W 2011 roku wprowadzono Google Wallet, z niewielkim jak dotąd sukcesem. W maju 2013 roku firma planowała zintegrować rozwiązanie płatnicze z serwisem Gmail, co nie spotkało się z szerokim uznaniem wśród klientów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,43

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.