Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Google testuje cyfrowy portfel

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 8 marca 2016 12:53

Google testuje cyfrowy portfel Fot. za Google

Google jest w trakcie testowania tzw. cyfrowego portfela, który ma usprawnić proces dokonywania płatności przy kasie. Nowy system został zaprojektowany tak, aby płacić bez potrzeby sięgania po gotówkę, kartę płatniczą czy smarfton.

Google chce wyeliminować potrzebę sięgania po smartfon przy dokonywaniu płatności. Ma się to udać dzięki aplikacji Hands Free, gdzie kluczową rolę w procesie docelowo odgrywać będzie rozpoznawanie twarzy. Rozwiązanie jest obecnie testowane w Dolinie Krzemowej.

W oparciu o technologie lokalizacyjne (Bluetooth, WiFi, lokalizację dzięki sieci komórkowej, GPS) Google ustala położenie klienta i „melduje” go w placówce handlowej uczestniczącej w systemie. Użytkownik podchodzi do kasy i mówi „zapłacę z Google”, ewentualnie podaje swoje inicjały, a sprzedawca wybiera w swojej aplikacji profil klienta i finalizuje transakcję.

Google chce także zainstalować kamery w kilku sklepach, które pomogą sprawdzić, czy smartfon i użytkownik są ze sobą jeszcze przed płatnością, a następnie potwierdzi tożsamość użytkownika, porównując zdjęcie z aplikacji Hands Free. W ten sposób przyspieszono by jeszcze proces płatności.
Dane i zdjęcia z Hands-Free nie byłyby przechowywane przez Google.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,57

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.